"Investitia reflecta increderea pe care o avem in Rusia si faptul ca suntem decisi sa ramanem o perioada indelungata pe aceasta piata", a declarat presedintele si directorul executiv al PepsiCo, Indra Nooyi, intr-un comunicat, relateaza Reuters, potrivit NewsIn.

Rusia, impreuna cu China si India, reprezinta piete foarte importante pentru Pepsi, care incearca sa isi sporeasca profiturile intr-o perioada de criza globala si in care vanzarile din SUA scad.

Chiar daca criza afecteaza si consumul din Rusia, piata este in continua crestere si are un potential ridicat de dezvoltare in anii ce vor urma, sunt de parere analistii.

"Momentan suntem foarte optimisti in ceea ce priveste viitorul Rusiei si dorim sa ne dezvoltam afacerile de pe aceasta piata", a declarat Nooyi.

La jumatate de secol dupa ce liderul sovietic Nikita Hrusciov a gustat marca americana cu ocazia unei expozitii americane de la Moscova, PepsiCo si divizia sa de imbuteliere, The PepsiBottling Group Inc, isi deschid cea de-a opta fabrica din Rusia, ce va costa 180 de milioane dolari.

Deschiderea acestui nou amplasament de productie, ce va avea loc pe 8 iulie, va coincide cu summitul dintre presedintele american Barack Obama si omologul sau rus, Dmitri Medvedev, menit a restabili increderea intre cele doua mari puteri nucleare, afectata in timpul ultimei administratii americane.

Cu o capacitate anuala de 2,1 miliarde litri pe an pana in 2016, fabrica ca deveni cea mai mare de acest tip detinuta de PepsiCo, marcand din nou importanta pietei ruse pentru grup.

Grupul american, care este al doilea producator mondial de bauturi racoritoare, detine deja sapte amplasamente de productie in Rusia si a investit aproximativ trei miliarde dolari pe piata rusa in ultimul deceniu, inclusiv achizitia, in 2008, a celui mai mare producator rus de sucuri, Lebedyansky, pentru 1,4 miliarde dolari.

Compania a deschis prima fabrica in Rusia in 1974, devenind prima marca americana produsa in Uniunea Sovietica.