Constructia Nabucco, care a fost amanata de mai multe ori, este planificata sa inceapa in 2012, iar primele livrari sunt asteptate in 2015.

Decizia finala privind investitia a fost amanata recent pentru anul urmator, din cauza negocierilor prelungite pentru asigurarea de livrari de gaze din Azerbaidjan.

"Momentul este important, dar nu este aspectul principal. A avut loc un declin al cererii, care isi revine treptat, astfel ca o intarziere minora nu va fi cel mai grav lucru posibil", a afirmat Ruttenstorfer (foto) la summit-ul Investitii in Europa Centrala, organizat de Reuters la Viena.

In viitor, cererea de gaze din Europa va fi suficienta atat pentru Nabucco, cat si pentru poriectul rival South Stream, dar si pentru alte conducte mai mici, a adaugat el.

Nabucco are un avantaj in fata competitorilor datorita acordului interguvernamental semnat de statele participante la proiect.

"Nimeni nu mai are asa ceva. Ne ofera un avantaj considerabil fata de alte proiecte", a afirmat seful OMV.

Citeste si:

Grupul austriac, unul din cei sase actionari ai consortiului Nabucco, este decis sa respecte termenul de finalizare a gazoducutului.

"Foarte important este, de asemenea, sa asiguram aprovizionarea cu gaze, pentru ca fara gaze nu exista conducta", a declarat Ruttenstorfer.

Discutii cu Azerbaidjanul si autoritatile din nordul Irakului pentru asigurarea livrarilor de gaze au inceput, a spus directorul OMV.

"Am inregistrat progrese semnificative in ultimele saptamani si luni. Pe de alta parte astfel de contracte sunt foarte dificile, nu pot fi incheiate peste noapte. Discutiile vor continua cateva luni, dupa care va exista baza deciziei finale privind inverstitia", a afirmat el.

Consortiul Nabucco se asteapta ca gazoducutul sa opereze primele livrari de gaze naturale catre Europa in 2015 din Irak, respectiv zece miliarde de metri cubi, si Azerbaidjan, opt miliarde de metri cubi.

Proiectul european Nabucco, investitie evaluata la 7,9 miliarde euro, va alimenta pietele din Europa cu gaze naturale din regiunea Caspica si Orientul Mijlociu. Proiectul, cu o capacitate de aproximativ 30 de miliarde de metri cubi, este derulat de un consortiu format din companiile Botas (Turcia), Bulgarian Energy Holding (Bulgaria), MOL (Ungaria), OMV (Austria), RWE (Germania), Transgaz (Romania).