"Aceasta modificare va avea un impact semnificativ asupra activitatilor promotionale ale companiilor din toate domeniile dupa data de 13 februarie, cand noile reguli vor intra in vigoare", spune Ana-Maria Baciu (foto), partener NNDKP. De la acel moment, orice activitate care implica un fond de castiguri sau premii ce vor fi acordate unuia sau mai multor castigatori este permisa doar cu avizul Comitetului de Supraveghere al Oficiului National pentru Jocuri de Noroc (ONJN).

Mai mult decat atat, actiunile organizate de diferiti operatori economici in scopul stimularii vanzarilor (care nu presupun taxa de participare, respectiv niciun fel de cheltuiala suplimentara din partea participantilor si nici majorarea pretului pe care l-a avut produsul inaintea actiunii respective) implica de asemenea obtinerea prealabila a avizului ONJN. Cu alte cuvinte, aceste prevederi sunt valabile nu doar pentru orice tip de loterie publicitara, ci si pentru toate categoriile de practici comerciale permise (de la vanzari cu pret redus pana la vanzari cu prime).

Ordonanta lasa multe intrebari fara raspuns

Ordonanta lasa multe intrebari fara raspuns, cum ar fi: ce documente trebuie depuse pentru obtinerea avizului, daca se plateste o taxa (si care ar fi cuantumul acesteia), care este termenul in care Comitetul de Supraveghere din cadrul ONJN va raspunde solicitarilor, daca avizele se vor putea elibera pentru tipuri de campanii publicitare sau pentru campanii publicitare punctuale. "Foarte probabil, cel putin o parte dintre aceste intrebari isi vor gasi raspuns in cadrul normelor de punere in aplicare a prevederilor ordonantei, pe care Guvernul ar trebui sa le aprobe si sa le publice in Monitorul Oficial pana pe 12 martie 2015. Celelalte intrebari isi vor gasi raspunsul in practica, urmand a fi clarificate impreuna de catre companii, avocati si ONJN", au declarat avocatii NNDKP.