"Ideea afacerii mi-a venit cand am incercat sa gasesc un cadou special pentru sotul meu. Am fost suprinsa de lipsa ofertelor din online-ul romanesc, la momentul respectiv foarte putin dezvoltat. Prin 2007, navigand prin magazinele din .ro, aveai impresia ca notiunea de "cadou" se reduce la tricouri, cani sau gadgeturi si articole haioase", povesteste acum Elena Miu, de profesie economist si cu experienta de 11 ani in vanzarile din real estate. Ea a fondat apoi My-Man.ro, un site cu cadouri de lux exclusiv pentru barbati, alaturi de sotul si sora ei.

Sursa foto: Cadouri barbati/My-man.ro

Antreprenoarea spune ca nu isi mai aminteste cat a investit in lansarea business-ului, insa acesta a fost creat si crescut din economii personale pentru ca cei trei parteneri si-au continuat joburile in paralel. Totodata, spune Miu, investitiile nu au fost recuperate pentru ca inca continua sa reinvesteasca.

Primele produse pe care cei trei antreprenori le-au importat au fost seturile de sah. Apoi au continuat cu bauturi fine (whisky, cognac, sampanie premium), trabucuri cubaneze sau din Republica Dominicana, brichete si pipe de lux, ceea ce le-a adus clienti din domeniul bancar, financiar, asigurari, auto, care aveau nevoie de bauturi fine si cadouri corporate in perioada sarbatorilor de Craciun si Paste.

"In 2015 am decis sa reimprospatam gama de produse si sa mergem si mai departe. Dupa ce am dat tonul vanzarilor online pe segmentul bauturilor fine, acest segment nu mai era in trend cu valorile noastre: originalitate si noutate. Am iesit din zona aceasta si am adaugat cadouri dintr-o zona mai corporate, dedicata afacerilor, precum, accesorii vestimentare, cosmetice de lux, statuete din rasina si bronz, seturi de sah si obiecte pentru timp liber si hobby", explica Elena Miu.

Cel mai scump produs, 20.000 lei

In prezent, My-Man.ro are aproximativ 300 de produse diferite in stoc, iar cele mai multe sunt din categoria statuetelor. In oferta se regasesc si mici obiecte decorative si de mobilier, replici si machete, seturi de sah de lux, statuete din rasina si bronz, instrumente de scris cu pana, retro si moderne, accesorii vestimentare, jocuri, importate din Anglia, Italia sau Olanda.

Cel mai scump produs este un set de sah de lux, in valoare de 19.950 lei (TVA inclus). Setul este in editie limitata si este realizat din bronz si aur 24 K. Piesele sunt create sub forma cavalerilor medievali.

Citeste si:

Sursa foto: Set sah de lux/My-Man.ro

Din stocul My-Man.ro, cele mai vandute produse: seturile de sah, statuetele de bronz, obiectele decorative retro si seturile de scris.

"Oamenii s-au saturat de cadourile clasice, vor sa surprinda sarbatoritul si sa ii ofere cadou ceva care sa transmita un mesaj, sa aiba o istorie in spate si sa dainuiasca in timp. Sunt multi clienti care ne spun ca site-ul nostru este si unul educativ, deoarece multe dintre cadouri au o semnificatie istorica ce il educa pe cel care le primeste. De exemplu, statuetele din bronz sunt reproduceri dupa marile opere de arta ale lui Leonardo da Vinci sau Michelangelo, reproduceri ale unor personaje din mitologia greaca si romana, precum si cavaleri medievali si luptatori", spune antreprenoarea.

Barbatii, clienti fideli. "Cand vad ceva ce le place, nu stau prea mult pe ganduri"

Astfel, clientii My-Man.ro sunt in general persoane cu venituri medii si peste medie si cu "pretentii ridicate" cand vine vorba de cadourile pe care vor sa le faca barbatilor din viata lor, fie ca este vorba de iubiti, soti, rude sau parteneri de afaceri. In general, clientii sunt atat barbati, cat si femei, dar si companii, care cumpara cadouri in special in preajma sarbatorilor si de ziua sefilor.

"Mamele si surorile cumpara cadouri pentru barbatii dragi din viata lor. Sunt barbati care isi cumpara si singuri produsele. Statuetele noastre sunt mult indragite de barbati si acestia le cumpara direct, nu le primesc doar cadou, pentru ca atunci cand vad ceva ce le place, barbatii nu stau prea mult pe ganduri, actioneaza. Sunt iubitori de istorie, de arta si dupa ce ne descopera, devin clienti fideli", explica Elena Miu.

Cele mai multe comenzi vin din Bucuresti, care depasesc numarul celor din tara. Pe urmatoarele locuri sunt Sibiu, Timisoara, Iasi, Cluj, Oradea, Pitesti, Ploiesti, Alba Iulia si Constanta.

"Avand in vedere targetul nostru si ca produsele pe care le oferim au preturi mai ridicate, am fost afectati mai mult decat ne asteptam de criza economica recenta. Din a doua jumatate a lui 2014 am inceput sa ne promovam mai agresiv, iar asta s-a vazut in cifra de afaceri care aproape s-a dublat. Cred ca vom mentine acest trend si in 2015, pe de o parte datorita cresterii comertului online romanesc, iar pe de alta parte datorita gamei de produse unice pe piata", argumenteaza antreprenoarea.

Astfel, My-Man.ro a avut o cifra de afaceri de 83.254 lei in 2014, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

Sursa foto: My-Man.ro