Ceea ce ii deosebeste pe oamenii de afaceri de succes de ceilalti este faptul ca acestia sunt dispusi sa invete mereu, fie ca este vorba de propriile experiente sau ca se lasa inspirati de situatiile prin care trec alte persoane.

Talentul si ambitia nu sunt de ajuns; este nevoie si de o strategie si cum de multe ori nu avem experienta necesara pentru a ne dezvolta afacerea putem apela si la carti de business. Primul pas? Sa invatam din povestile de succes dar si din esecurile altora.

Top carti de business

1. A da si a lua, Adam Grant

Grant isi propune sa ne schimbe cu desavarsire perspectiva asupra succesului: daca pana acum ne foloseam de talent, performanta si pasiune pentru a ne dezvolta pe plan profesional, dupa ce terminam cartea adoptam o noua abordare strategica a afacerilor. Este vorba despre perfectionarea modului in care interactionam cu cei din jurul nostru.

2. Gratuit, Chris Anderson

Cartea are in vedere strategia bine calculata a marilor companii de a obtine profit oferind produse si servicii gratuite. Explicatiile autorului se bazeaza pe argumente bine puse la punct care sustin beneficiile aduse de gratuitate atat clientilor cat si organizatiilor.

3. Buyology, Martin Lindstrom

Buyology este una dintre acele carti de afaceri care te vor face sa privesti cu totul altfel deciziile pe care le iei in momentul in care achizitionezi un bun. In cartea sa, autorul ne dezvaluie descoperirile pe care le-a facut in domeniul neuromarketing-ului in urma unui studiu de 3 ani. Acesta incearca sa ne determine sa intelegem ce anume ne stimuleaza sa cumparam un anumit produs si cum reusesc de fapt brandurile cunoscute sa obtina fidelitatea clientilor sai.

4. Managementul carierei, Barry Libert, Jon Spector

Ca sa stii mai intai pe ce drum trebuie sa o apuci cand vrei sa iti lansezi propria afacere, trebuie sa iti fie cunoscut si planul de optimizare a activitatii profesionale. Astfel poti descoperi resursele si mijloacele personale de care te poti folosi pentru a avea succes si in mediul de business, nu numai in ceea ce priveste cariera ta.

5. In retea, Lisa Gansky

Conform Inc.com, cartea lui Gansky a identificat o caracteristica comuna a afacerilor de viitor; acestea investesc mult in retelele de socializare si in obtinerea datelor online cu scopul de a urmari impactul pe care il au produsele lor asupra clientilor si de a se conforma nevoilor acestora. Cartea ne arata ca la baza brandurilor de succes sta dezvoltarea unei comunitati puternice prin intermediul tehnologiilor informatice.

Citeste si:

6. De la bine la excelent, Zig Ziglar

“Nu e important de unde incepi, ci unde ajungi”, spune Zig Ziglar insistand mai mult pe ideea conform careia nu conteaza daca esti bun in momentul in care incepi ceva dar ca trebuie sa incepi de undeva ca sa devii bun. Aceasta este cartea care te va ajuta sa iti gasesti motivatia necesara dezvoltarii unei afaceri.

7. Puterea de convingere, Napoleon Hill

Nu este un secret faptul ca unul dintre ingredientele afacerii de succes este arta convingerii. Acest fapt nu il impiedica insa pe Napoleon Hill sa insiste asupra importantei pe care o are persuasiunea, urmarind sa ne reaminteasca acest lucru pentru a ne face sa ne dezvoltam si mai mult aceasta latura.

8. Intreaba-te de ce, Simon Sinek

Aceasta este o carte interesanta despre liderii adevarati care “au capacitatea de a-i inspira pe ceilalti sa actioneze”. Pentru a deveni un lider bun trebuie sa ii impresionezi pe cei din jurul tau astfel incat acestia sa te urmeze. Cei care sunt inspirati de un lider adevarat vor dispune intotdeauna de o motivatie personala pentru a se implica in munca lor. Cu alte cuvinte, influenta pozitiva a liderilor asupra celorlati ii determina pe acestia sa isi doreasca sa actioneze din proprie initiativa.

9. Liderii mananca ultimii, Simon Sinek

Inca o carte despre leadership ne arata ce inseamna de fapt sa conduci o echipa, Sinek concentrandu-se de data aceasta asupra faptului ca liderii buni trebuie sa munceasca mai mult decat ceilalti si ca acestia trebuie sa se asigure ca faptele lor au un impact benefic asupra celor din jur, lasand in urma scopurile egoiste.

10. Inteligenta emotionala in Leadership, Daniel Goleman

Gestionarea inteligenta a emotiilor nu trebuie sa lipseasca cand vine vorba de conducerea unei afaceri. Autorul scrie despre cum sa creezi o atmosfera productiva si sa-ti organizezi astfel afacerea incat sa dezvolti relatii armonioase care sa te ajute sa obtii succes in mediul de business.

Sursa foto: DariuszSankowski, Pixabay.com