Mihaela Ginju, director executiv Erudio, considera ca un manager trebuie sa creeze o cultura organizationala extraordinara, iar aceasta cultura consta in ceea insufli oamenilor din jurul tau, cum vorbesti cu ei, ce le ceri ca reactie si ce le dai ca stimul - exact ce presupune si profesia de actor.

Asa cum a mai comentat pe tema autenticitatii managerilor pentru Wall-Street pe vremea cand era manager de resurse umane la BRD, Mihaela Feodorof considera ca acest aspect reprezinta puntea dintre leadership si actorie.

“Copiile nu au valoare decat la tarabe. Arta de a juca si de a conduce se educa pe baza unor calitati native, completeaza Mihaela Feodorof, proprietara Yourway, companie de consultanta in resurse umane.

Autenticitatea este adusa in prim plan si de catre Gabriela Tokacs, manager program la Erudio, care, atunci cand se gandeste la un actor bun, se gandeste la cineva care poate sa-i transmita o emotie autentica, cineva care chiar simte starea pe care vrea sa o transmita publicului.

“Daca nu faci asta, ci doar le joci, doar le mimezi cu jumatati de masura, nu poti sa fii convingator. Asa este orice lucru pe care-l faci, orice job sau functie: daca faci ceva cu bucurie, cu tot sufletul si convins ca ce faci e bine, e imposibil sa nu se lase cu aplauze. Chiar daca nu vor fi chiar la scena deschisa, ci vor veni din constiinta lucrului bine facut, din spatele unui birou vecin sau din ochii celorlalti, nu sunt deloc putin lucru”, adauga Gabriela Tokacs.

Jocul de teatru, intrarea in rol, reprezinta o cunoastere si o descoperire de sine, iar Mihaela Ginju crede ca este greu de spus ca, a doua zi, la birou castigi ceva concret din asta. In momentul in care traversezi o astfel de experienta de cunoastere, de emotie, de punere in postura celuilalt, ajungi sa gasesti mai multe fatete ale gandirii umane, care duc la o crestere a dezinvolturii si a calitatii relatiilor interumane.

“Se dezvolta dezinvoltura deoarece creste expresivitatea si nu mai ai acea retinere si, pe de alta parte, se imbunatateste calitatea relatiilor interumane, pentru ca ajungi sa experimentezi alte posturi, ganduri si situatii pe care chiar tu le joci”, marturiseste Mihaela Ginju, care subliniaza faptul ca, mai mult decat atat, o astfel de experienta te ajuta in imbunatatirea relatiei cu cei din jur, indiferent ca sunt colegi de serviciu, sefi, subalterni sau prieteni.

In plus, managerii ajung sa se cunoasca in situatii inedite, in care jocul de echipa este important si unde nu exista lideri.

“Se creeaza relatii de incredere intre manageri pentru ca, daca ajungi sa joci intr-o piesa de teatru, te lasi pe mainile celorlalti, iar aceasta incredere se vede si atunci cand ne iesim din rolurile de la teatru si vorbim de afaceri”, este de parere Olimpia Plesa, proprietara agentiei de organizare de evenimete Opia Events.

Acest aspect a fost observat de-a lungul timpului si de Mihaela Ginju, care marturiseste ca o asemenea relatie este una foarte speciala “pentru ca au traversat un drum impreuna si dobandesc incredere unul in celalalt: s-au vazut reali, nu s-au vazut in spatele vorbelor”.

Marturia unui actor-manager in urma a doua reprezentatii ale spectacolului "Mahala Story".

"M-am intalnit cu temerile, cu incertitudinile, cu inhibitiile, cu bucuria si cu nebunia mea. M-am intalnit cu penibilul si cu golul acela - care vine cand iti fug toate cuvintele din cap, iar cei din fata asteapta sa spui ceva, cu uratul “daca n-o sa pot?” , si cu altele, bune si mai putin bune. Le-am zambit tuturor, am mers mai departe, iar la sfarsit am auzit aplauze timide dinauntru si incurajatoare din afara. Acesta este, in mod sigur, un pas", marturiseste Gabriela Tokacs.

Managerii care au luat parte la acest spectacol sunt: Grigorela Stevoiu, asociat si director executiv Yokko Fashion, Olimpia Plesa, Petre Bica partener al LeanCoaching, Gabriel Stanciu, managing director Alstom Transport Romania, Mihaela Feodorof, Silviu Ginju, director comercial FM Logistic Romania, Mihaela Ginju, Razvan Stoenescu, Maria Visan si Gabriela Tokacs.

Despre Erisma

Erudio abordeaza in cadrul programului Erisma dezvoltarea abilitatilor subsumate conceptului de leadersip creativ. Programul cuprinde un set complex de cursuri interactive si practice, centrate pe aspectele interpersonale ale fenomenului numit “leadership”. Cursurile se desfasoara pe durata a trei luni si isi propun sa imbunatateasca abilitatile de persuasiune si motivare a auditoriului in orice situatie.

Programul se centreaza pe patru module aplicative: scriere creativa, tehnici teatrale, dezbatere si dialog constructiv si vorbirea in public. Dupa finalizarea cursurilor, cei care isi doresc ca pastreze legatura cu fostii colegi pot participa la evenimentele realizate de Clubul de Teatru Erudio, unde se pun in scena piese de teatru in care actorii sunt manageri.

Aflati in ce masura autenticitatea este o garantie pentru manageri in vreme de criza: Live Text: Manager roman. Caut autenticitate