Reprezentantul Weleda in Romania este compania NaturaEcopharm, iar distributia este realizata de catre Farmexpert.

Investitiile NaturaEcopharm in lansarea Weleda pe plan local se ridica la peste 150.000 euro, doar in zona de marketing, la care se adauga si investitiile facute de producatorul german (materiale informative, POSM-uri, etc). Totalul investitiilor NaturaEcopharm pentru primul an de functionare se ridica la peste 240.000 euro.

“Intentia de a patrunde pe piata din Romania exista inca din 2009. Suntem deja prezenti pe piata de aproximativ o luna. Decizia a fost determinata de faptul ca foarte multi consumatori romani isi comandau deja produsele in alte tari precum Anglia, Germania sau Franta, respectiv de evolutia rapida a industriei de cosmetice bio in ultimii 2 ani. Nu consider ca este un moment riscant pentru o astfel de lansare, in conditiile in care romanii opteaza pentru produse de calitate si exista o tendinta spre produse bio, indiferent ca vorbim de cosmetice, mancare, incaltaminte sau haine”, declara Ana Murariu (foto), marketing manager Weleda Romania.

In prezent, Weleda are un portofoliul de 23 de produse pe plan local, din gama baby (sampon, lotiuni, ulei de corp), igiena orala (pasta, gel de dinti, apa de gura), impotriva celulitei (scrub si ulei) si ingrijire a corpului (creme, lotiuni, uleiuri si deodorante). Preturile produselor se incadreaza intre 20 si 85 de lei.

Publicul tinta al Weleda este format din femei (peste 25-28 ani), persoane active, din mediul urban, cu venituri peste medie, informate si preocupate de mediu.

Produsele sunt disponibile in retelele de farmacii Dona si Remedio si in magazinele Mio Bio, in prezent existand negocieri pentru intrarea in farmaciile Catena si Sensiblu. In plus, compania intentioneaza sa aduca pe piata romaneasca si gama de medicamente Weleda.

Pentru primul an de functionare Weleda estimeaza vanzari de peste 300.000 euro. In 2011, compania vizeaza un avans al afacerilor de aproximativ 60%, pe fondul lansarii de produse noi (in special gama de ingrijire a fetei) si a catorva tipuri de medicamente.

Weleda a fost infiintata in anul 1921, in Elvetia, de catre Rudolf Steiner, fondatorul medicinei antropofizice, ca o companie producatoare de medicamente, avand propriile culturi de plante medicinale. Pe cele 20 de hectare detinute de catre companie sunt cultivate peste 200 de specii de plante. In 2009, la nivel international, Weleda a atins o cifra de afaceri de 400 milioane franci elvetieni.

Daca in Romania piata produselor cosmetice bio reprezinta putin peste 1% din totalul industriei, in statele mai dezvoltate cosmeticele bio reprezinta aproximativ 5% din totalul cosmeticelor vandute. Moda bio a inceput in Statele Unite si este foarte raspandita in Germania, Anglia si Franta, unde cota de piata a cosmeticelor organice ajunge pana la 5% din totalul cosmeticelor vandute si se preconizeaza o dublare a cifrei in urmatorii ani.

Potrivit Mintel - Global Consumer, Products and Market Research, piata totala de cosmetice organice s-a ridicat la aproximativ 53 mil. lei (cca. 12,5 mil. euro).

"In timp ce costul, cu siguranta, continua sa fie un factor major in determinarea deciziei de cumparare, noua din zece femei si-au exprimat disponibilitatea de a plati ceva mai mult pentru optiuni cosmetice mai sanatoase. Acest fenomen inseamna ca pentru industria de cosmetice exista o nevoie de a se pastra in continua schimbare, indepartandu-se de ingrediente periculoase, cum ar fi plumbul, parabenii si sa se apropie mai mult de solutiile naturale", conform companiei de cercetare.

Aflati mai multe cu privire la conceptul de cosmetice organice si piata de profil din Romania.

Cosmeticele organice: capriciu sau necesitate?

Cosmeticele organice: capriciu sau necesitate?