Andrei Paun: Care vor fi efectele primelor date SATI asupra Internetului romanesc?

Silviu Ispas: Ma astept la doua efecte majore : profesionalizarea planning-ului si cresterea increderii in publicitatea online. Rezultatul final va fi, evident, o crestere mai accelerata a volumelor de publicitate alocate Internetului.

Sorina Negrila: Nu ar fi mai profitabil daca ati vinde participatiile pe care EMI le are in ziarele din presa locala si ati cumpara participatii mai mici la ziarele din presa centrala?

Silviu Ispas: Nu mi-am pus niciodata problema asta pana acum, dar raspunsul este, cu siguranta, nu.

Cristi Crisan: ARBOmedia vinde publicitate si pe bloguri? Care e numarul minim de vizitatori pe care trebuie sa-i am ca sa pot colabora cu aceasta regie?

Silviu Ispas:
Cand vorbim de media, conteaza targetul si audienta, plus rankingul in nisa/segmentul respectiv. Daca vorbim de un blog cu o audienta generalista, ca acesta sa aiba potential comercial ar trebui sa concureze ca trafic cu celelalte optiuni pe care le are un advertiser de a atinge aceasta audienta. Daca e vorba de o nisa foarte ingusta probabil ca va fi potrivit pentru foarte putine campanii. O regie este interesata de a reprezenta medii cu potential comercial ridicat sau care au sanse sa evolueze catre un asemenea potential.

Vasile Marin: Ce parere aveti despre acuzatiile pe care jurnalistul Catalin Tolontan le-a adus saptamanile trecute trustului Media Pro?

Citeste si:

Silviu Ispas: Catalin Tolontan nu a adus acuzatii trustului Media Pro, ci a acuzat o serie de practici apreciate ca lipsite de fair-play. Eu consider neinspirata citarea numelui Media Pro in corelatie cu aceste practici in mesajul extrem de serios al lui Catalin, el admitand ca asemenea procedee de vanzare "conditionata" a spatiului publicitar se pot intalni si in trustul Intact. Ceea ce cred eu ca a dorit Catalin a fost in primult rand o pozitionare corecta a pietei (si a bugetelor) de publicitate fata de performantele reale si masurate independent ale diverselor media, cu accent pe presa, care este marea defavorizata a practicilor sesizate de Catalin. In plus, a dorit transmiterea unui semnal serios catre intreaga piata si a avertizat ca situatia nu este una normala sau tolerabila si ca trebuie facut ceva serios in sensul profesionalizarii vanzarii si cumpararii de spatiu publicitar, iar oamenii care au ceva de spus in industrie nu vor privi indiferenti "alunecarile" neprofesioniste ale jucatorilor din piata.

denisa: Care sunt diferentele intre vanzarea de publicitate in presa centrala si cea locala?

Silviu Ispas: Vanzarea de publicitate in presa locala este mult mai usoara, pentru ca pe fiecare din pietele locale concurenta este mai mica decat pe piata nationala (mai putine pubicatii), produsele locale au in majoritatea zdrobitoare a cazurilor o audienta mai mare decat centralele in pietele locale, produsele locale au o mare parte a audientei foramta din cititori pe care produsele centrale nu ii ating niciodata si ofera in acelasi timp o targetare mult mai precisa si mai consistenta decat produsele centrale.

Diana Mihalache: Ce buget de publicitate credeti ca va aduna Hi5 in Romania, anul acesta?

Silviu Ispas: Pentru anul acesta, ARBOinteractive si-a propus sa comunice pietei potentialul si particularitatile comunicarii in retelele sociale, si nu un target concret in vanzari.

Cristian Ariciu: Ce va place cel mai mult la joburile pe care le aveti?

Silviu Ispas: Lucrul cu oamenii, rezultatele concrete in proiectele pornite de la zero (indiferent de eforturi si de durata), bucuria si mandria colegilor in cazul succeselor, diversitatea si presiunea administrarii proiectelor cu responsabilitate mare.

Alina Crivat: Care este mediul in care vanzarea de publicitate vi se pare cea mai instabila, unde datele despre piata nu sunt intotdeauna exacte?

Silviu Ispas: In acest moment, mediul descris de dumneavoastra este OOH-ul (Out Of Home). Nu numai ca datele despre piata sunt inexacte, ci lipsesc, de regula. Costurile pentru obtinerea acestor date sunt foarte mari, dar problema reala este lipsa vointei proprietarilor sau administratorilor OOH de a furniza sau de a culege asemenea date in mod organizat si independent.