“Multe organizatii media se indreapta catre platforme mobile, in special aplicatii, pentru a genera noi abonati si trafic suplimentar pe site-urile de stiri”, subliniaza Lee Raine de la Pew.

42% din cei 2.251 de oameni ce au raspuns sondajului au spus ca folosesc smartphone-urile sau tabletele pentru a se uita la starea vremii. Alti 37% citesc review-uri ale restaurantelor si altor business-uri locale in timp ce 30% se uita “in general, dupa stiri”. O treime se uita la rezultatele meciurilor sportive. Cei mai multi dintre cei ce cauta astfel de informatii sunt tineri cu varste intre 18 si 29 de ani. Tot acestia intra de trei ori mai mult pe Twitter sau aplicatii de geo-localizare decat cei cu varste de pese 30 de ani.

Cat ar fi dispusi oamenii sa plateasca pentru stiri? 23% dintre respondentii care ar fi dispusi sa plateasca pentru a citi stirile pe terminale mobile au spus ca ar fi dispusi sa plateasca 5$/luna, in timp ce 18% au declarat ca ar plati 10$/luna. Cei mai multi insa (53%) au spus ca nu ar plati nimic pentru a accesa stiri de pe terminale mobile.