“Imi doresc ca sponsorizarile sa ne ajute sa atragem bani cash pe care sa-i investim in programe. Inchidem contractul cu Splendid Media curand. Vrem sa dezvoltam componenta de proiecte speciale, sponsorizari, co-branding”, a mai spus Anca Gheorghe.
Fata de televiziunile private, care au o limita a minutelor de publicitate de 12 minute pe ora, televiziunea publica poate difuza cel mult 8 minute de publicitate pe ora. Cea mai mare parte a veniturilor provine din taxa de televiziune.
Alte variante prin care TVR isi propune sa-si sporeasca veniturile sunt fondurile europene (un proiect de modernizare a arhivei TVR prin fonduri europene e in curs de realizare) si prin inchirierea studiourilor de productie catre alte televiziuni europene.
“Acum pregatim bugetul, facem niste ajustari. Incercam sa combinam o politica de austeritate cu imaginea generala pe care as vrea s-o receptam - facem eforturi ca ceea ce punem pe ecran sa arate altfel”, a spus Alexandru Lazescu.
Din strategia de taiere a costurilor a facut parte reducerea deplasarilor, reconfigurarea platilor catre colaboratori si a bugetelor de productie.
Cel mai prost contract incheiat de catre TVR este, potrivit lui Lazescu, cel pentru drepturile de difuzare a meciurilor din Champions League, incheiat in 2008. Rata de recuperare a investitiilor in cazul acestui contract este de 4%. “TVR nu e o televiziune comerciala, nu trebuie sa-si acopere toate costurile, dar macar 50-60%”, a mai spus Lazescu.
In schimb, o investitie foarte eficienta a fost cea in serialele coreene si chinezesti. Cel mai recent, “Legendele Palatului: Concubina Regelui”, incepe astazi.
Cele mai scumpe productii ale televiziunii publice sunt emisiunile de divertisment “O data-n viata”, “Danut SRL” si “In trecerea anilor”.
Grila noua si un concept nou pentru TVR 2
In grila de primavara, TVR 1 va avea patru emisiuni noi – “Perechea potrivita”, “Televiziunea copiilor”, “La vie en rose” si “Cu ochii'n 4”, iar TVR 2 va avea 14 programe noi si o noua pozitionare.
“TVR 2 nu avea un concept foarte limpede, era un post generalist, o «debara» a TVR 1. Ce nu intra acolo intra pe TVR 2”, a explicat Dan Radu, director de productie editoriala si programe.
Noul concept al postului de televiziuneTVR 2 este de “special interest & smart education”, sau, cum spune Radu, o suma de nise. “Incercam sa atragem acolo un public educat, curios si nu excludem intentia de a atrage cat mai multi clienti de publicitate”, a mai spus directorul de programe.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: