Astfel, Romania avea la inceputul anului trecut circa 7,58 milioane de utilizatori de internet, in fata noastra aflandu-se Rusia (40,96 mil. internauti), Turcia (21,60 milioane), Polonia (15,55 mil. utilizatori) si Ucraina cu 8,92 milioane de persoane care folosesc internetul.

Insa numarul mare de internauti si investitiile mici in publicitatea online (de circa 15,3 milioane de euro in 2009) au plasat Romania la coada clasamentului in privinta cheltuielilor per utilizatori in advertisingul pe internet.

In urma tarii noastre se afla doar Belarus, statul central-est european cu cele mai mici investitii in publicitate (de doar 4,3 milioane de euro in 2009) si unde cheltuielile per utilizator au fost de aproximativ 1,4 euro in urma cu doi ani.

In privinta acestui indicator, cea mai buna pozitie o are Republica Ceha, unde companiile si institutiile au cheltuit in 2009 in publicitate online in jur de 48 de euro per utilizator. Piata de publicitate online a fost de circa 250 de milioane de euro in 2009, iar in ianuarie anul trecut in aceasta tara erau circa 5,29 milioane de persoane care foloseau internetul.

Pe urmatorul loc, dar la distanta semnificativa fata de Republica Ceha, se afla Polonia si Ungaria, cu aproximativ 20 de euro investiti per utilizator in reclame pe internet, Slovenia (18-19 euro) si Rusia (12 euro).

Citeste si:

Tarile central-est europene cu cele mai mari investitii in publicitate online sunt Rusia (494 milioane de euro in 2009), aceasta fiind urmata de Polonia (296 mil. euro), Cehia (250 mil. euro), Turcia ( 130 mil. euro) si Ungaria (80-90 de milioane de euro).

La inceputul anului trecut in Europa Centrals si de Est erau aproximativ 300 de milioane de locuitori, dintre care aveau acces la internet in jur de 117 milioane, mai mult cu 9 milioane de persoane fata de primele luni din 2009.

Numarul de utilizatori de utilizatori de internet (in milioane) in ianuarie 2010 si investitiile in publicitate pe parcursul anului 2009:



Sursa: "Do you CEE", studiu realizat de IAB Europe si Gemius Research.