Piata de publicitate online si-a blocat investitiile iar proiectele sunt rare si nesustinute. Mai mult, contrele dintre unii jucatori majori din piata alimenteaza neincrederea companiilor, daunand in mod direct industriei. Acestea sunt cateva dintre opiniile lui Augustin Roman, seful pe online al GSP, care a oferit un interviu exclusiv pentru wall-street.ro.
Wall-Street.ro: In ultima perioada s-au petrecut mai multe permutari la Intact Interactive – a venit Bobby Voicu in functia de general manager, Sorin Danilescu (fost sef – n.r.) a plecat dintre noi, tu ai revenit pe functia mai veche de sef pe GSP.
Augustin Roman: Da, au avut loc schimbari, atat la nivel de oameni cat si de strategie. Inainte de venirea lui Bobby Voicu mi s-a oferit functia de general manager, dar am refuzat.

W-S.ro: De ce nu ai acceptat?
AR: Unul dintre scopurile pe care le aveam pe vremea cand eram general manager era sa reusesc o integrare cat mai buna intre mediul TV cu online. S-a dovedit a fi un lucru foarte dificil – e greu sa colaborezi cu anumite entitati din cadrul Grupului Intact. Fiecare grup are managerul ei, e o companie dificil de condus, ii urez mult succes lui Bobby Voicu si sper sa il ajute Grupul Intact mai mult deca m-a ajutat pe mine. Eu nu mai voiam astfel de responsabilitati majore, sa ma zbat intre mai multe medii diferite, cu sprijin mai putin decat mi-as fi dorit.

W-S.ro: Si care sunt target-urile tale ca new media manager?
AR: Sunt responsabil peste Pariori.ro, Tolo.ro si peste GSP – in care am integrat si site-urile “satelit” din trecut, precum Stelisti.ro sau Dinamovisti.ro. In februarie am refacut tot site-ul dar si sistemul de lucru din companie. Am adus divizia de print pe online, nu se mai lucreaza in echipe separate. Stirile se fac in timp real si unii dintre sefi decid ce se publica pe print. Am facut aceasta miscare pentru ca, la un moment dat, site-ul ajunsese la un nivel editorial foarte slab. Urmare a miscarilor noastre, ne propunem anul acesta sa ramanem primii pe sport din Romania.

W-S.ro: Sa ramaneti? Nu sa castigati cota de piata?
AR: E un target bun sa ramanem primii – Sport.ro sunt foarte agresivi, desi continutul lor editorial lor este mult mai slab decit al nostru.

Sub acoperirea cuvantului "strategie", unii jucatori inchid usa transparentei

W-S.ro: Anumiti publisheri si regii “fierb” in perioada asta ca urmare a initiativei voastre de a obliga site-urile din SATI sa publice datele privind referrerii. Unii, cum sunt cei de la Mediafax Group (prin vocea lui Orlando Nicoara, general manager al grupului – n.r.) sustin ca acest lucru “va pune pe tava” concurentilor intreaga strategie de business, ceea ce este de evitat. Cum comentezi?
AR: Sub acoperirea cuvantului “strategie” unii inchid usa transparentei. Noi suntem datori sa incercam si vom vota la adunarea generala a SATI care are loc in luna mai. Daca propunerea nu va trece, noi vom publica oricum toate datele de trafic, transparent, incepand cel mai probabil din luna iunie a anului curent.

W-S.ro:
E un subiect ce a atras ceva tensiune pe bloguri, inclusiv o inclestare intre tine si Orlando Nicoara, anumite pamflete.
AR: Da, e o prostie si imi pare rau ca nu m-am putut abtine. Nu e ok insa a nu raspunde daca suntem atacati.

W-S.ro: Orlando spune ca voi ati “atacat”, indirect, prin publicarea pe blog-ul vostru a datelor de trafic, fara sa spuneti si ca multi unici vin “din tari exotice”.
AR: Da, mai este si problema cu “cine a inceput” sau “cine a fost primul - oul sau gaina”? Oricum, nu e bine ca se ajunge la astfel de contre, la acuzatii nefondate, intrucat pana la urma reusim sa daunam industriei in sine, sa crestem neincrederea companiilor, sa scada investitiile intr-un online romanesc si asa mic. Daca nu putem sa punem umarul impreuna la cresterea industriei, macar sa ne abtinem de la certuri si contre intre noi.

W-S.ro: Exista tensiuni, tot pe bloguri, si intre GSP si Sport.ro.
AR: Da, Sport.ro “tipa” indreptand degetul catre traficul nostru. Si eu i-am intrebat atunci cum de au reusit sa aduca 90.000 de unici din Anglia, intr-o singura zi.

W-S.ro: Si pana la urma…de unde vin unicii din tari exotice?
AR: Google AdWords.

W-S.ro: Ce parere ai de Orlando Nicoara? Dar de Dragos Stanca, antreprenor care a fondat regia Q2M de curand?
AR: Orlando este un foarte bun strateg. Cu Dragos Stanca nu am lucrat, insa este un om cu experienta foarte mare. Greu de spus ce succes va avea, ramane sa vedem.

W-S.ro: Dar de Calin Rotarus, seful regiei de publicitate online ArboInteractive, ce parere ai?
AR: La cum se misca Arbo, nu pot sa am decat o parere buna. Compania si-a vazut de drum si prin ploaie si prin vant si mi se pare una dintre cele mai corecte firme de pe piata.

W-S.ro: Dar despre Magda Zander, care a infiintat impreuna cu Gabriel Boaca regia Digital4?
AR: Nu comentez.

Fotbalul romanesc, condus de oameni “total neprofesionisti”

W-S.ro: Esti un om pasionat de sport, conectat la sport. Consideri ca media romaneasca ar avea de suferit daca Liga Profesionista de Fotbal nu va reusi sa vanda pachetele de meciuri catre televiziuni?
AR: Nu, nu va avea de suferit, campionatul nostru a ajuns la un nivel atat de jos incat aproape nu mai influenteaza media. In fruntea fotbalului romanesc se afla oameni total lipsiti de viziune si strategie, total neprofesionisti. Produsul lor nu are valoarea pretinsa de ei, deci nu se justifica ca business de media. Din contra, GSP ar avea de castigat daca meciurile nu s-ar televiza, intrucat ar intra mai multi oameni pe site sa vada rezultatele.

W-S.ro:
Ce proiecte noi aveti in plan sa lansati in perioada urmatoare?
AR: Avem platforma MySport, site in care oamenii pot sa isi personalizeze continutul de pe GSP si sa primeasca doar stirile de interes, din domeniile de interes. Nu cred ca s-a mai facut ceva similar in Romania. Totodata, peste circa 2 saptamani, vom mai lansa doua proiecte interesante, conexe tot cu GSP. Nu pot oferi insa amanunte acum.

W-S.ro: Apropo de proiecte – cum ti se pare ca s-a miscat piata de online pe parcursul crizei economice?
AR: S-au stopat investitiile, proiectele sunt rare, nesustinute. Nivelul de nervozitate parca a crescut. In online se traieste cu speranta, piata de publicitate este prea mica pentru nevoile jucatorilor, trebuie cautate venituri in afara bannerelor. Se misca bine, din ce vad, site-urile de cupoane.

W-S.ro: Care au fost cele mai bune decizii pe care le-ai luat in ultimul an, in propria ta opinie? Dar ceva ce nu ai reusit si ti-ai fi dorit sa iasa mai bine?
AR: A fost bine ca m-am intors la Gazeta. De asemenea, ca am reusit sa crestem Antena1.ro in mod constant si sustinut. Cea mai mare provocare a fost integrarea online-ului cu TV-ul.

W-S.ro: Mai ai timp de concedii?
AR: Ma chinui. Aleg destinatiile in special in functie de ce le place copiilor. Ultima oara am fost in Anglia, la Legoland si apoi la Londra. Fiul meu de 7 ani a fost incantat. Sper sa mai putem merge.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri