La patru-cinci luni dupa ce Matei Pavel a lansat agregatorul de oferte CautaReduceri.ro, piata de cumparaturi colective crescuse intr-un ritm uluitor: de la patru jucatori, atunci cand i-a venit ideea, in toamna lui 2010, la peste 50 de jucatori, printre care Groupon, FunDeal, Kuponiada si GoldenDeals. Avea nevoie de fonduri pentru a-si creste proiectul in acelasi ritm.

“Desi am avut discutii si cu alti potentiali investitori, InternetCorp a fost cea mai logica alegere, in special datorita faptului ca ii stiu pe Mihai, Liviu si Dani (fondatorii companiei – n.r.) de cativa ani buni (Matei Pavel a lucrat ca web developer la InternetCorp, in perioada 2007-2009 – n.r.) si exista o «chimie» greu de compensant de orice alt investitor”, povesteste el.

Astfel, InternetCorp, publisherul site-urilor Wall-Street.ro, Kudika.ro, 9AM.ro si Kuponiada.ro, a devenit actionar cu o participatie de 50% in Cauta Reduceri SRL, potrivit datelor publicate la Registrul Comertului.

Pentru InternetCorp, CautaReduceri a fost alegerea potrivita deoarece site-ul este lider de piata si a dovedit ca in mai putin de sase luni, pornind de la zero, a reusit sa faca performanta.

“Am analizat businessul, cresterea si potentialul sau, datele financiare si am ajuns la concluzia ca este o investitie care are mult sens, completand portofoliul existent al InternetCorp cu un business care atrage venituri din servicii”, explica Mihai Seceleanu, managing partner InternetCorp. “In plus, am investit intr-un antreprenor cu care colaborasem in trecut, in calitatile si potentialul caruia avem incredere si despre care eu unul consider ca va ajunge departe”.

Principalul lucru care se schimba odata cu tranzactia e strategia de promovare si dezvoltare a CautaReduceri, care va fi accelerata. Relatiile cu celelalte site-uri nu vor fi afectate, spune Pavel, deoarece InternetCorp nu se va implica executiv in CautaReduceri.

Cum a pornit CautaReduceri

Proiectul CautaReduceri s-a nascut, dupa cum spune Matei Pavel, “intr-o noapte de toamna”, in octombrie 2010, cand obosit dupa o zi de munca de rutina, tanarul voia sa se deconecteze si sa creeze ceva nou. La inceput nu l-a gandit ca pe un business. Erau doar patru site-uri de cumparaturi colective pe piata, insa ofertele lor erau suficient de interesante incat sa-si doreasca sa le urmareasca mai usor, zilnic. Dupa cateva zile a descoperit ca se mai lansasera inca cinci site-uri de profil, iar dupa inca o saptamana numarul lor a trecut de 10. “Si uite asa site-ul incepea sa devina extrem de util”, spune el.

“Acum, dupa doar sase luni, lucrurile sunt complet diferite: circula contracte pe mail, exista o strategie de dezvoltare, se cheltuie bani pentru promovare, am lansat o retea de afiliere pentru piata de reduceri colective si lucrurile nu se opresc aici”. Veniturile CautaReduceri sunt generate, in cea mai mare parte, de contractele de afiliere, respectiv din comisioanele procentuale raportate la vanzarile generate pentru site-urile de reduceri.

Cea mai mare provocare pentru fondatorul CautaReduceri e sa gaseasca acea formula prin care site-ul sau sa scoata in evidenta ofertele de calitate, interesante pentru fiecare utilizator in parte. Una dintre metodele pe care le foloseste este sortarea ofertelor in functie de distanta la care se afla comerciantul de locatia actuala a utilizatorului, folosind serviciul de geolocalizare din browser.

Citeste si:

Segmentul deschis pe piata locala de Matei Pavel a inceput sa se aglomereze, alte trei-patru agregatoare de reduceri fiind lansate in ultimele luni. “Norocul meu a fost ca am fost primul”, spune el. “Este greu sa cumperi buzz-ul care se formeaza natural in jurul unui produs foarte interesant. CautaReduceri a prins buzz-ul”.

O piata de 2,5 - 4 milioane de euro

La randul sau, piata de reduceri colective creste vertiginos. Mihai Seceleanu, managing partner InternetCorp si fondatorul Kuponiada, estimeaza ca site-urile de cumparaturi colective vor vinde anul acesta vouchere in valoare de 10-15 milioane de euro, asigurand reduceri de 10-15 milioane de euro pentru clienti. Veniturile concrete obtinute de site-uri din serviciile de publicitate vor fi intre 2,5 si 4 milioane de euro.

“Desi la momentul de fata sunt 56 de site-uri lansate pe acest segment in doar sase luni, probabil vom mai vedea noi competitori intrand in piata. E de vazut insa cate vor mai ramane, in timp, si mai ales cate pot deveni un business serios, sustenabil”, spune Seceleanu. “In ciuda aparentelor, nu este un business usor - trebuie sa investesti foarte mult pentru a asigura servicii de calitate, atat clientilor cat si comerciantilor din sistem pentru ca altfel nu vei rezista in piata”.

Kuponiada are in prezent oferte in Bucuresti si in cinci orase din tara (Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara) si este lider de piata din punctul de vedere al audientei. “Urmatorul pas este sa devenim lideri din punctul de vedere al rulajului (vanzarile totale de vouchere prin intermediul site-ului) si sa castigam permanent cota de piata. De asemenea, saptamana aceasta vom anunta un parteneriat strategic cu o banca importanta in Romania si pe plan international”, mai spune Seceleanu.

Fondatorul InternetCorp nu isi propune deocamdata sa mai cumpere din proiectele dezvoltate de Matei Pavel. “Dar asta nu inseamna ca pe viitor, in momentul in care doreste ca in alt proiect sa atraga un investitor, nu speram sa vina intai la noi - un fel de drept de pre-emptiune nestipulat in contract. Pana atunci, speram sa se concentreze cat mai mult pe businessul in care deja am investit, astfel incat sa genereze un internal rate of return cat mai mare”.

In afara de CautaReduceri, antreprenorul Matei Pavel mai gestioneaza, prin firma Konk Media, trei proiecte online: Konkurs.ro, VacantaLowCost.ro, detinut impreuna cu Silvia Nistor, managerul proiectului, si TrageriLaSorti.ro, un serviciu detinut si dezvoltat impreuna cu Dragos Ganaite.

Primul milion de euro nu este un obiectiv in sine pentru tanarul antreprenor. “Obiectivul este sa detin doua-trei afaceri care functioneaza pe pilot automat, care sa imi aduca suficienti bani pe luna incat sa imi permit sa experimentez si sa traiesc cat mai multe «momente Kodak». Desigur, daca acest profit lunar are 6 cifre si este calculat in euro, nu voi depune nicio plangere”.

Cititi si: Businessul de cupoane si reduceri online - Noul El Dorado al Internetului romanesc?

Businessul de cupoane si reduceri online - Noul El Dorado al Internetului romanesc?

Businessul de cupoane si reduceri online - Noul El Dorado al...