“In Romania exista un deficit de utilizare a tehnologiei. Lipsesc atat cursurile de specialitate, conferintele, dar si rabdarea pentru a intelege si a integra tehnologii de valoare, cum sunt unele de la Google, de exemplu. Pe masura ce nevoile clientilor cresc, la fel trebuie sa evolueze si tehnologia folosita”, este de parere Nicolaescu.

Afirmatia lui Nicolaescu este facuta in contextul incheierii unui parteneriat intre ArboInteractive si Adconion Media Group, una dintre cele mai mari retele de publicitate online independente din lume, in urma caruia regia autohtona a adus in Romania o tehnologie de optimizare a campaniilor online.

Tehnologia folosita masoara eficienta campaniilor de tip “performance” in fiecare etapa prin care trece un utilizator – vizualizare mesaj, click, interactiune cu landing-page-ul, interactiunea cu site-ul advertiserului, actiune finala cum ar fi completarea unui formular, inscrierea la un concurs, cerere de informatii despre un produs sau serviciu.

In urma parteneriatul, ArboInteractive va castiga vizibilitate si va oferi, sustine Nicolaescu, rezultate “mai palpabile” clientilor, in timp ce serviciul Adconion este contra cost. “Este imposibil ca fiintele umane sa calculeze rapid variabile extrem de complexe, chiar si in cazul campaniilor cu doar cateva bannere. Multi clienti vor anumite bannere pe anumite site-uri care li se par lor mai potrivite, noi incercam sa ii convingem ca un sistem tehnologic performant poate decide mult mai eficient unde este bine sa fie plasate”, spune Nicolaescu.

In ceea ce priveste piata de publicitate online autohtona, directorul de marketing al regiei ArboInteractive sustine ca nu prea a observat schimbari pe acest segment. “Sunt miscari inertiale, aceleasi diferente de argumentare continua. Pretul este in continuare foarte important. In ceea ce priveste jucatorii de pe piata, nu am sesizat sa se fi diferentiat cineva, in mod vizibil, in ultimele luni”.

Citeste si:

Din mediu online, Nicolaescu il apreciaza pe Andrei Radu, organizatorul conferintei Gala Premiilor eCommerce. “El a fost extrem de focusat, a dezvoltat un singur eveniment si a facut-o foarte bine. Chiar cand a vazut ca are succes, nu a vrut sa se extinda”, apreciaza directorul de marketing al ArboInteractive, regie ce “vinde” circa 135 de site-uri.

Pe plan international, Nicolaescu apreciaza sisteme de operare ale Google Chrome – Android si Chrome OS. “Creeaza dependente, Google a reusit sa construiasca interfete foarte bune intre uman si masina. Intr-adevar, si Apple a reusit acest lucru, dar uitati-va la cate device-uri Apple cu iOS exista, si cate cu Android”, mai spune el.

Veniturile ArboInteractive pe primele luni ale anului au fost similare cu cele din anul precedent. Oficialii companiei nu au oferit insa cifre exacte.

Principalii concurenti ai ArboInteractive pe piata locala sunt Mediafax Group, WebVille, Intact Interactive sau Inform Media.