In urma unor reglementari ale European Advertising Standards Alliance (EASA), codurile etice si de bune practici in publicitate se extind si asupra mediului digital, respectarea lor fiind supravegheata de catre RAC.

Regulile EASA se aplica in cazul platformelor mobile, publicitatii outdoor digitale, publicitatii contextuale, publicitatii pe motoarele de cautare, publicitatii de tip display, virale, user generated content si reclamei in jocurile online.

Ele nu se aplica in cazul continutului editorial, al rapoartelor companiilor sau al continutului original generat de consumatori, fara acordul sau contributia brandurilor.

Citeste si:

Printre regulile pe care trebuie sa le respecte comunicarea de marketing in mediul digital (DMC) se numara:
• Comunicarea comerciala transmisa prin email trebuie sa fie clar identificata ca atare, prin subiect, fara a fi nevoie ca mesajul sa fie deschis
• Atunci cand o comunicare transmisa prin media digitale are un caracter publicitar, nu poate folosita nici o tehnica in masura de a ascunde factorii ce ar putea influenta decizia consumatorului (de exemplu pret, termeni si conditii de vanzare)
• Pasii premergatori lansarii unei comenzi de achizitie trebuie sa contina informatii complete si corecte privind termenii tranzactiei
• Comunicarea comerciala transmisa prin media digitala trebuie sa includa un mecanism clar si transparent care sa permita consumatorului sa isi exprime optiunea de a nu mai primi astfel de mesaje in viitor. Aceste mecanisme de dezabonare sa fie vizibile si usor de identificat

Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) este un ONG care s-a constituit cu scopul de a proteja interesul public general impotriva unor efecte negative ale publicitatii. RAC are 54 de membri, dintre advertiseri, agentii de publicitate si companii mass-media.