Rezultatele unui studiu publicat la sfarsitul saptamanii trecute de Credit Suisse, la care au participat 18 agentii de media din 10 tari, arata un decalaj clar intre cele doua jumatati ale continentului.

“Studiul ne sugereaza ca in Spania si Italia investitiile in publicitate vor scadea si mai mult in al doilea trimestru din 2011. Agentiile de media ne spun ca clientii din FMCG, telecom si auto si-au inghetat campaniile inaintea lunii iulie, cand vor decide daca vor reporni investitiile sau vor taia bugetele pentru intregul an”, a spus Omar Sheikh, analist la Credit Suisse. “In contrast, Germania si Marea Britanie sunt mai stabile, iar pietele din Scandinavia accelereaza”.

Hans-Holger Albrecht, director executiv al Modern Times Group, o companie media cu sediul in Stockholm, a declarat pentru Financial Times ca pietele nordice au avut o recuperare puternica in urma crizei financiare. El a adaugat ca, in timp ce tarile baltice sunt si ele pe crestere, pietele de publicitate din Europa Centrala si de Est raman in urma.

Citeste si:

Alti analisti arata ca, in timp ce companii precum ProSiebenSat.1 din Germania si ITV din Marea Britanie vor avea rezultate surprinzator de bune in cel de-al doilea trimestru al anului, alte companii precum Mediaset din Italia si Mediaset Espana din Spania ii vor dezamagi pe investitori.

Sir Martin Sorrell, directorul executiv al grupului de comunicare WPP, este si el un sustinator al teoriei decalajului intre Nord si Sud in publicitate, teorie pe care a prezentat-o la intalnirea anuala cu investitorii, care a avut loc la Dublin.