Televiziunea va ramane cel mai puternic mediu de comunicare si in 2011. Investitiile in TV vor scadea de la 209 milioane de euro, in 2010, la 198 de milioane de euro, anul acesta, insa cota de piata va creste cu doua puncte procentuale, la 66%.

Pe piata de televiziune, compania Pro TV isi pastreaza suprematia, urmata, atat in termeni de audiente cat si de incasari, de catre grupul Intact, Realitatea Media, TVR si Dogan Media. Cu o cota de piata de 38% din totalul audientelor, televiziunile Pro TV au atras anul trecut 50% din bugetele de publicitate alocate TV-ului, urmate de posturile trustului Intact (24% din investitii si 22% din audiente).

“Va fi anul concursurilor de talente precum The Voice, Romanii au talent sau Factorul X, care vor duce la o crestere in audiente”, a declarat Steve Dallas, managing director Initiative, agentia care realizeaza Media Fact Book.

Pentru prima oara pe piata romaneasca de media, Internetul va fi cel de-al doilea mediu de comunicare, in functie de investitiile advertiserilor, depasind printul si outdoor-ul. Cu investitii estimate de 34 milioane de euro in 2011, Internetul va inregistra o crestere de circa 30% fata de cele 26 milioane de euro raportate anul trecut.

“O crestere a digitalului de 30% poate fi o estimare conservatoare, dar asta inseamna ca online-ul ajunge pe locul doi, ca investitii atrase”, a mai spus Dallas.

Citeste si:

Principalii factori de crestere ai mediului digital au fost campaniile de marketing online de performance (mai ales publicitatea pe motoarele de cautare) si platformele de social media. De asemenea, site-urile de socializare au atras investitii semnificative, estimate ca valoare la 3% din investitiile nete in online.

Pe pozitia a treia in functie de investitii se va plasa mediul outdoor, cu bugete totale de 30 de milioane de euro in 2011, in scadere cu 9% fata de anul anterior. Topul companiilor de publicitate outdoor este condus in continuare de Epamedia, urmata de Affichage Romania, News Outdoor si Clear Channel.

Printul
va scadea in continuare anul acesta, pana la 24 de milioane de euro, fata de cele 26 de milioane de euro raportate in 2010. Fata de nivelul maxim din 2008, piata de print a scazut cu aproximativ 70%.

O parte din bugetele atrase de ziare s-au mutat anul trecut la reviste, proportiile fiind de 50%/50%, dupa ce in 2009, ziarele au atras 53% din totalul investitiilor in print.

Radioul va inregistra si el o usoara scadere, de la 21 de milioane de de euro in 2010, la 20 de milioane de euro anul acesta. Anul trecut, posturile de radio au inregistrat o crestere a audientei web de 6%.