Scornicesti- locul in care s-a nascut fostul dictator, balconul Comitetului Central al Partidului Comunist Roman unde Ceausescu a tinut ultimul discurs, inchisoarea de la Doftana in care a petrecut aproximativ doi ani si unitatea militara de la Targoviste in care a fost impuscat sunt cateva dintre zonele pe care ministrului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) vrea sa le introduca in traseul care sa le prezinte celor interesati detalii despre viata lui Nicolae Ceausescu.

„Este o idee buna pentru ca interesul strainilor, nu atat pentru comunism, cat pentru Nicolae Ceausescu, este foarte mare. Daca sunt bine organizate, astfel de trasee vor fi un succes. Si, fiind unice, nu vor putea fi replicate de nicio alta destinatie turistica din lume. E firesc sa ne asumam propria istorie si personajele ei ilustre. Trebuie doar s-o facem fara a cadea in kitsch sau derizoriu. Printre avantaje as include unicitatea si notorietatea subiectului. Nu trebuie sa investim niciun cent in a face numele fostului dictator cunoscut in lume. Dezavantajul principal este riscul de formare sau intarire a unor asocieri negative despre Romania, cum ar fi saracia, pesimismul si «intunericul» in general”, explica Stefan Liute (foto).

Specialistul in branding ar alege sa promoveze aspectele deosebite ale vietii si personalitatii fostului dictator si ar combina detaliile si informatiile despre viata privata si publica a acestuia.

"In general, as prezenta o imagine nuantata, cu elemente contrastante. Acesta este in fond si adevarul. Si as iesi din Bucuresti spre Scornicesti sau Doftana (trecand neaparat prin mega-cartierele de blocuri), dar si pe Transfagarasan si la Canalul Dunare-Marea Neagra”, afirma directorul de strategie al Grapefruit.

Printre turistii pe care i-ar putea atrage un astfel de traseu se numara strainii interesati de istoria contemporana sau de figurile sinistre ale istoriei, potrivit lui Liute.

Citeste si:

„Pentru foarte multi dintre ei, Romania este patria a doi tirani legendari: Dracula si Ceausescu. E un stereotip, dar daca el exista deja, nu vad de ce nu l-am exploata. Greseala ar fi sa ne limitam la a face doar acest lucru, nemaifacand altceva pentru a imbogati perceptia strainilor despre tara noastra”.

Grapefruit este o companie fondata in anul 2000 care a inregistrat afaceri de aproape 0,7 milioane de euro in 2009, potrivit celor mai recente date ale Ministerului de Finante.

Pana acum, agentia a lucra cu peste 200 de clienti printre care se numara Antibiotice, Banca Transilvania, Dacia, E.ON, Heidi, Labormed, NNDKP, OTP Bank, Pepsi Americas, Petrom, Renault, Tuca Zbarcea si Asociatii si UPC.

Citeste si Traseul comunismului, o idee buna pentru turismul romanesc? Comenteaza aici

Traseul comunismului, o idee buna pentru turismul romanesc? Comenteaza aici

Traseul comunismului, o idee buna pentru turismul romanesc?...