„Climatul nesigur, cu care se confrunta atat SUA cat si Europa in momentul de fata, a nelinistit multi investitori si lideri de business la nivel global. Nimanui nu-i plac surprizele, cu atat mai putin cele neplacute. Oscilatiile de pe pietele internationale din ultimele saptamani i-au determinat pe toti sa se simta inconfortabili. Cand oamenii sunt nesiguri, devin precauti. Evident, aceasta stare de fapt are un impact asupra strategiei de business si determina o retragere, iar advertisingul va fi cu siguranta afectat de aceste restrictii”, explica Florescu.

El adauga ca recenta stabilizare a pietei i-a facut pe clienti sa fie mai relaxati, dar este inca prea devreme de spus cum vor evolua bugetele de marketing ale acestora in urmatoarea perioada.

Anul trecut, investitiile in promovare au fost de circa 316 milioane de euro, conform studiului Media Fact Book realizat de agentia Initiative Media, iar conducerea agentiei se asteapta ca anul acesta sa scada la 306 milioane de euro. In 2008, anul in care in Romania au fost inregistrate cele mai mari bugete de promovare, piata de media era de aproximativ 540 de milioane de euro.

„Anumite <<maini puternice>> din advertising poate vor incerca sa profite de situatie si isi vor creste cheltuielile pentru a-si creste cota de piata. Dar cei mai multi nu vor face asta. Nu cred ca vor exista schimbari dramatice in ceea ce priveste cheltuielile in publicitate pana la sfarsitul anului. Multi vor cantari atent cursul lucrurilor pe parcursul urmatoarelor luni. In business, nu se iau decizii in urma unor schimbari intervenite in doua, trei saptamani. Cheltuielile pe canale media vor ramane la fel, nu cred ca va taia cineva cheltuielile alocate pentru un anumit canal din cauza istoriei recente” , mai spune managerul.

Citeste si:

Desi ultima luna a dus la diminuari importante pe bursa, iar tot mai multi manageri sunt ingrijorati in legatura cu situatia din SUA, Grecia, Italia, Spania si chiar Franta, Florescu afirma ca in cazul in care unii clienti au decis sa isi diminueze bugetele de publicitate, acest lucru s-a intamplat inainte de luna august.

„Luand in considerare climatul macroeconomic local, as indrazni sa spun ca Romania rezista destul de bine comparativ cu alte tari din regiune. Fondul Monetar International si Banca Mondiala si-au schimbat viziunea intr-una optimista. Va ramane Romania imuna la conditiile externe? Niciodata. In orice caz, putina stabilitate in mijlocul furtunii nu e cel mai grav lucru. Toti ar trebui sa fim preocupati de ceea ce se intampla, sa-ti ascunzi capul in nisip este cel mai daunator lucru pentru business. Planificarea unei incetiniri este ceva ce cere logica, determinare si gandire atenta”, declara seful grupului Centrade Saatchi&Saatchi.

Grupul de comunicare condus de Radu Florescu este format din Saatchi & Saatchi (agentie de creatie), Saatchi & Saatchi X (BTL), Zenith Media (media), Saatchi & Saatchi PR (relatii publice), Pantone Studios (productie), Cable Direct (regie de vanzari) si Kubis (online).