Locuitorii din orasele mici cred ca este mai adecvat ca o marca sa comunice cu ei prin intermediul televizorului, comparativ cu locuitorii din Bucuresti (80% fata de 68%).

In general, reclamele de la televizor sunt considerate amuzante, informative si in mare masura originale. Totodata, aproape doua treimi dintre consumatorii din mediul urban sunt dispusi sa cumpere un produs in urma unei reclame de la televizor.

Pe de alta parte, panourile stradale sunt preferate mai ales de catre persoanele „in miscare”, mai precis tinerii intre 15 si 17 de ani.

Pe urmatoarele locuri se afla reclamele din ziare/reviste (60%), de pe fluturasi/brosuri publicitare (57%), internet (56%) si cele de la radio (44%).

Deoarece persoanele cu educatie superioara isi petrec mai mult timp pe internet, acestea considera comunicarea prin reclamele online mai potrivita pentru a interactiona cu ei (65%), comparativ cu alti consumatori.

In general, reclamele din ziare/reviste,brosuri publicitare, de pe internet sau de la radio sunt considerate informative. Totusi, consumatorii simt ca mai mult li se adreseaza reclamele de pe internet (55%) si din brosurile publicitare (52%), care sunt implicit mai utile pentru ei si ii determina in mai mare masura sa cumpere anumite produse sau servicii.

Reclamele prin intermediul SMS-urilor sunt considerate cel mai putin adecvate de catre consumatori. Din cauza limitarilor acestori tipuri de reclame, ele nu sunt considerate nici amuzante si nici creative.

Citeste si:

Mai multe reclame pentru produse IT, electronice si electrocasnice

Consumatorii din mediul urban doresc sa vada mai multe reclame pentru produse IT, electronice si electrocasnice (25%), pentru produse cosmetice (18%) si pentru produse alimentare (15%).

Acelasi studiu arata ca barbatii si tinerii de 18-24 ani sunt cei mai interesati i de reclamele la aceste produse, iin timp ce femeile sunt cele mai interesate de reclamele la produse cosmetice.

„Necesitatea de a vedea mai mult reclame atat pentru produsele de consum curent (produse alimentare), dar si pentru produsele de folosinta indelungata (IT, electronice, electrocasnice) trebuie judecata si in contextul scaderii bugetului disponibil pe fondul crizei economice, cand cheltuielile cu aceste tipuri de bunuri trebuie mai bine planificate. O posibila explicatie ar fi ca persoanele isi doresc sa vada mai multe reclame pentru aceste tipuri de produse tocmai pentru a se informa mai mult si a lua o decizie de cumparare mai avantajoasa”, afirma oficialii GFK Romania.

Studiul a fost realizat in doua etape: printr-o cercetare Omnibus reprezentativa la nivel national si printr-un studiu derulat pe panelul online GfK.

Studiul Omnibus a fost facut prin 1.000 de interviuri fata in fata. Rezultatele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste, cu o eroare de esantionare de maxim +/- 3%. Pe de alta parte, studiul online a fost aplicat pe un esantion de 500 de respondenti, reprezentativ pentru populatia cu varste intre 15 si 55 de ani, utilizatori de internet din mediul urban. Marja de eroare este +/- 4%.