In primul semestru din 2011, compania a realizat afaceri de 664.000 lei (aprox. 0,16 mil. euro), mai mult cu 46% comparativ cu perioada similara din anul trecut. Cresterea cifrei de afaceri a determinat marirea numarului de angajati la 33 de persoane, fata de 23 anul trecut.

Pe de alta parte, compania va trece anul acesta pe profit, dupa ce in 2010 a inregistrat o pierdere neta de aproape 60.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

“Rezultatele financiare inregistrate pe primul semestru al acestui an ne confirma evolutia ascendenta pe care o estimam pentru acest an. Per total, in 2011 mizam pe un avans de 35% al cifrei de afaceri, in parte si datorita majorarii numarului de clienti noi, care provin in mare parte din sectorul PR si comunicare, dar si datorita inovatiilor realizate”, a declarat Bogdan Apostol, director general al Mediatrust Romania.

Incepand cu luna iunie, a inceput sa ofere clientilor sai posibilitatea de a beneficia de monitorizarea media direct pe telefonul mobil, prin intermediul mobisite-ului m.mediatrust.ro.

Compania are clienti din domenii precum financiar, telecom, IT, farma, energie, gaze naturale, petrol, educatie, sport, cultura, showbiz, politic. Printre acestia se numara Banca Centrala Europeana, Comisia Europeana, Erste Group Austria, Gazprom, Raiffeisen Bank, Greenpeace, Henkel sau Federatia Romana de Tenis.

Pentru 2012, conducerea Mediatrust isi doreste o crestere a afacerilor mai mare decat cea de 35% estimata pentru acest an, insa nu a oferit detalii despre procentul cu care s-ar putea majora businessul.

Citeste si:

In legatura cu piata in care opereaza, oficialul companiei este rezervat.

“In cea mai buna situatie, piata va stagna anul acesta la nivelul lui 2010. Principalele motive sunt bugetele restranse ale companiilor in ceea ce priveste cumpararea de servicii de monitorizare, dar si concurenta din piata. Lupta pentru clienti a devenit mai grea in contextul actual, aceasta ducandu-se in principal la nivelul preturilor”, a adaugat Apostol.

El estimeaza ca piata locala de monitorizare media va fi anul acesta de aproximativ 16 milioane lei (3,71 mil. euro).

Printre competitorii Mediatrust se numara agentia de presa Mediafax, companiile specializate in domeniu precum Media Image Group, B Media, MediaIQ, Media Clipping sau Monitoring Media si companiile de relatii publice care fac monitorizari la nivel intern.

Mediatrust Romania a fost infiintata in 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine. Din octombrie anul trecut este detinuta in proportie de 100% de IMM - Institute of Media Monitoring Polonia. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala organizatie internationala a agentiilor de monitorizare.

Observatie: Calculele pentru cifra de afaceri pentru intreg anul 2011 au fost facute la cursul de 4,3053 lei/euro din 11 octombrie.
In legatura cu cifra de afaceri pe primul semestru din acest an, calculele au fost facute la cursul mediu de 4,1796 lei/euro din primele sase luni din 2011.