Cele mai importante probleme cu care se confrunta in prezent piata locala de media sunt impredictibilitatea mediului economic si scaderea puterii de cumparare a consumatorilor.

Astfel, daca la jumatatea acestui an, conducerea Initiative estima ca bugetele de publicitate vor scadea anul acesta cu 3% comparativ cu 2010 si vor ajunge la 306 milioane de euro, in prezent managementul agentiei de media crede ca diminuarea se va adanci la 5-7% fata de anul anterior.

“Exista posibilitatea ca in ultimul trimestru al anului sa avem o usoara diminuare a bugetelor de publicitate. In acest context, estimam ca volumul pietei media se va situa in jur de 300 milioane de euro euro, cu 5-7% mai putin fata de 2010”, afirma Alexandra Olteanu (foto), cea care conduce de la jumatatea lunii septembrie agentia de media Initiative, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala de media, cu afaceri de 38 de milioane de euro anul trecut.

Ea a adaugat ca in ultimul trimestru din acest an piata de media este mai mica cu 10% fata de octombrie-decembrie 2010.

Anul acesta s-au inregistrat scaderi importante ale bugetelor de promovare in domeniul produselor de curatat, al bauturilor non-alcoolice si a presei scrise. Pe de alta parte, industria medicamentelor, a cosmeticelor, supermarketurile si retailerii si-au crescut cel mai mult bugetele de marketing.

In contextul in care evolutia economica a Romaniei este inca greu de estimat, iar consumatorii nu se inghesuie sa isi cheltuiasaca banii, deocamdata este foarte dificil de facut preconizari in legatura cu felul in care va evolua piata de media in 2012.

“Majoritatea companiilor asteapta rezultatele de vanzari ale ultimului trimestru 2011 pentru a avea o baza de analiza mai apropiata de 2012. Suntem inca pe un teren nesigur, iar orice nou val de criza la nivel mondial se reflecta si asupra bugetelor de publicitate din Romania. Pe de alta parte, economia interna da semene de stabilizare, iar faptul ca 2012 este un an electoral, ne da sperante ca am putea asista la o imbunatatire a puterii de cumparare a consumatorilor. Este dificil insa sa facem o estimare”, explica managerul.

Vor sa isi consolideze pozitia in primele trei agentii de media:

Alexandra Olteanu lucreaza din 1995 pentru agentia Initiative, iar din septembrie conduce toate operatiunile companiei, incluzand activitatile de strategie, achizitie de spatiu de publicitate, consultanta media, cercetare si digital. Ea a preluat functia de managing director de la Steve Dallas, cel care a condus agentia din ianuarie 2010 si pana in aceasta toamna.

“Ne dorim bineinteles sa crestem businessul si sa atragem noi clienti in portofoliu. Vrem sa ne consolidam pozitia in top trei agentii de media de pe piata”, afirma Olteanu.

Citeste si:

Cresterea se va baza atat pe canalele traditionale de promovare, dar si pe segmentul online.

“Digitalul ramane una dintre directiile de dezvoltare a businessului Initiative si vom continua strategia inceputa in urma cu cinci ani. Avand in vedere rata de crestere a investitiilor in servicii de performanta&social media si mobile, ne dorim sa ne extindem si in aceasta directie. Totodata, pe partea de servicii digitale oferite inhouse de agentia noastra, un nou pas il reprezinta lansarea serviciilor de performance & social media”.

Pentru acest an, managerul agentiei cu 34 de angajati estimeaza ca cifra de afaceri a Initiative va creste cu 3-5% comparativ cu 2010, cand a fost de circa 38 de milioane de euro.

Agentia de media reprezinta in jur de 70% din cifra de afaceri a Lowe Romania, unul dintre cele mai mari grupuri locale de comunicare, cu un business de 51,6 milioane de euro in 2010. De asemenea, compania a avut in 2010 un profit net in jurul a 470.000 de euro.

Dezvoltarea agentiei se va face mai ales prin castigarea de noi clienti, in prezent Initiative fiind implicata in mai multe licitatii pentru a atrage noi companii in portofoliu.

Initiative are clienti din telecomunicatii, productia de ciocolata, cosmetice, servicii financiare, automoto, retail, farmaceutice, bere. Printre acestia se numara Orange Romania, Ferrero, Bergenbier S.A, Millennium Bank, Johnson&Johnson, Provident Financial, BMW, Supreme Group, kika.

Compania este activa de 17 ani pe piata locala si este membra a Lowe Romania, grup de comunicare din care mai fac parte agentiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris Bucuresti, HyperActive si Medic One.
Cine este Alexandra Olteanu:

Managerul lucreaza pentru Initiative din 1995, iar din 2002 a coordonat departamentul de media buying din functia de director. In ultimii ani a jucat un rol important in stabilirea si coordonarea strategiilor de media buying pentru clientii Initiative.

Olteanu a absolvit Universitatea Politehnica din Bucuresti si cursurile CODECS.