”Pierderile pietei de publicitate TV sunt estimate la 20%, adica 40 de milioane de euro, pe fondul unei descresteri accentuate a pietei in ultimii ani, bani care nu se vor regasi in buzunarul nimanui. Este o greseala sa se creada ca vreunul din segmentele pietei: clienti, agentii sau televiziuni vor profita de pe urma acestei ordonante. Toata lumea va pierde masiv, pentru ca interventia statului in mecanismele comerciale functionale va aduce distorsiuni masive pe piata publicitatii”, conform unui studiu IAA.

Oficialii asociatiei mai spun ca ”agentiile de publicitate nu sunt doar simpli intermediari in tranzactiile de publicitate, ei nu sunt <<baietii destepti>> ai publicitatii pentru a fi eliminate”.

“La intalnirea de luni de la IAA, reprezentantii a zeci de companii din toate segmentele pietei de publicitate si-au pus intrebarea: <<Cui foloseste aruncarea in aer a pietei de publicitate?>>. Daca sunt unii care si-au facut ganduri de castig, ele sunt eronate. Pentru ca eliminarea agentiilor de publicitate nu foloseste nici televiziunilor, cum multi ar crede, nici clientilor in vasta lor majoritate multinationale uriase, nici agentiilor, si nici macar statului, care va pierde venituri consistente la buget”, a declarat Victor Dobre, director executiv IAA.

Citeste si:

De asemenea, organizatia solicita Guvernului sa retraga Ordonanta de Urgenta pentru modificarea Legii audiovizualui.

”In al treispeprezecelea ceas, IAA solicita Guvernului demararea unui analize reale de impact economic, social si bugetar printr-un proces de consultare larg cu toate partile implicate, in acord cu principiile unei bune guvernari si a transparentei decizionale”, afirma reprezentantii IAA.

Asociatia IAA a fost infiintata in 1993 cu scopul de a reprezenta industria publicitara din Romania si reuneste interesele a peste
120 de companii.