Doru Buscu, Redactorul-Sef al Academiei Catavencu si Directorul Editorial al ziarului Cotidianul, totodata unul dintre actionarii Trustului Academia Catavencu, a declarat pentru Wall-Street ca "initiativa identificarii unui partener strategic a venit din cadrul grupului Catavencu, care a demarat discutiile cu 9 luni in urma cu mai multi parteneri strategici, in principal fonduri de investitii".

Pe parcursul acestor negocieri au fost abordati de catre trustul Realitatea, discutiile cu acestia derulandu-se pe parcursul a circa 7 saptamani si concretizandu-se in vanzarea unui pachet majoritar de actiuni - o miscare considerata de catre Buscu "in mod categoric cea mai buna optiune".

Buscu nu a dorit sa comenteze in privinta valorii tranzactiei sau a dimensiunii pachetului achizitionat de catre Sorin Ovidiu Vantu, mentionand ca exista un contract de confidentialitate care nu permite partilor tranzactiei divulgarea a astfel de detalii. Redactorul-sef al Academiei Catavencu a declarat pentru Wall-Street ca sunt interesati de "castigarea pietei si mai putin de atingerea parametrilor de profit, pastrandu-se status-quo-ul editorial". "Nu se va schimba absolut nimic. Ar fi o mega-prostie sa interfereze vreodata continutul editorial cu afacerile personale sau cu viziunea personala a patronatului"

Catavencu+Realitatea Media = un business de 30 de milioane de euro

La sfirsitul anului 2006, grupul nou creat va avea o cifra de afaceri de peste 30 de milioane de euro si va fi unul dintre cele mai importante de pe piata media din Romania. Directorul general al Realitatea Media SA, Sorin Enache, a declarat ca „sinergiile de business si viteza de dezvoltare vor permite probabil cea mai spectaculoasa crestere in urmatorii doi-trei ani“.

„Dupa o dinamica accentuata in ultimii cinci ani, grupul Catavencu a atins un nivel al expansiunii care cere resurse suplimentare. Si fiindca in prezent piata media este dominata de grupuri integrate, optiunea Realitatea este fireasca in atingerea obiectivelor noastre de business: forta si masa critica“, a declarat Sorin Vulpe, directorul general al grupului Catavencu.

Structura noului grup va cuprinde, pe linga diviziile de print si tv, o noua unitate de continut, New Media. In acest fel, consumatorii vor fi primii din sud-estul Europei care vor avea acces la continut online in timp real.

Citeste si:

„Aceasta preluare este aproape fireasca, avind in vedere specificul produselor noastre, nisa calitativa, premium, a consumatorilor de media. Piata din Romania se va maturiza rapid si segmentarea calitativa va genera cerere specifica de continut“, a declarat Sergiu Toader, project manager la Realitatea TV.

„Intre Realitatea TV si produsele majore ale grupului Catavencu exista o puternica afinitate de public. Inteligenta cititorului este un atribut central in strategia editoriala a publicatiilor Catavencu, iar acest atribut se regaseste din plin in structura audientei postului Realitatea. Asa incit, o viziune comuna in proiectarea continutului si distributia lui prin canale variate reprezinta o miscare logica. Practic, azi, piata media asista la fondarea unei largi federatii de branduri premium“, a declarat Doru Buscu, redactor-sef la „Academia Catavencu“ si director editorial la „Cotidianul“.

Razboi media: Sarbu vs Vantu

Aceasta mutare se produce la scurt timp dupa ce unul dintre cei mai importanti jucatori din piata de media autohtona, PubliMedia International, compania de publishing a MediaPRO, a anuntat ca a finalizat negocierile pentru achizitionarea a 60% din actiunile societatii Crucisatorul, care editeaza cotidianul Gandul.

Astfel, putem vorbi in acest moment de doi poli ai segmentului media din Romania: pe de o parte, MediaPRO care prin PubliMedia International are un portofoliu care cuprinde 12 reviste (printre care Business Magazin, Apropo, Maxim, The ONE, ProTV Magazin, ProMotor, Descopera, Target etc), un cotidian natonal de nisa (Ziarul Financiar), sapte ziare regionale si numeroase anuare si cataloage, o agentie de presa (Mediafax) si care opereaza in Romania posturile ProTV, Acasa, ProCinema si ProTV International si, pe de alta parte, trustul Realitatea Media care detine posturile de televiziune Realitatea TV si The Money Channel, o agentie de presa ( Realitatea Net), iar acum si-a consolidat portofoliul cu publicatii precum „Academia Catavencu“, „Tabu“, „Cotidianul“, „Aventuri la Pescuit“, „Bucataria pentru toti“, „Superbebe“, reteaua „B-24-FUN“, „Idei in dialog“, „Investitii si profit“, „Le Monde Diplomatique“, dar si reteaua radio Guerrilla.

Directorul general al Pro TV, Adrian Sarbu a declarat de curand ca intentioneaza sa lanseze, in acest an, productia si emisia multichannel High Definition, Pro TV devenind, astfel, prima televiziune din România care ar lucra cu acest standard.

Mai mult, potrivit unor surse din piata, Adrian Sarbu este interesat si de achizitionarea postului de televiziune OTV, detinut de Dan Diaconescu.