Valoarea primelor 10 branduri de lux a crescut cu 16%, la 111 miliarde de dolari, companii ca LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton si pana la Burberry Group avand ca prioritate exclusivitatea produselor lor. Hermes, producatorul francez al gentilor Birkin, detinut partial de LVMH, a inregistrat la randul sau o crestere de 14% a valorii brandului, la 21,8 miliarde de dolari, si s-a plasat pe pozitia a doua.

Gucci, detinut de compania Kering, competitor direct al Vuitton, s-a plasat pe pozitia a treia, cu o crestere de 27%, la 16,1 miliarde de dolari. Vuitton se numara printre producatorii de bunuri de lux care introduc produse mai scumpe, intr-un numar restrans de magazine, cumparatorii bogati fiind tot mai interesati de branduri percepute ca fiind de elita.

In primul trimestru, veniturile obtinute de grupul francez LVMH din comercializarea de haine si articole din piele au inregistrat cea mai mare crestere din ultimii doi ani, indicand ca reorganizarea Vuitton functioneaza. "Daca pierzi exclusivitatea, pierzi statutul de brand de lux. Multe companii renunta la cresterea cotei de piata pentru a scoate in evidenta atractivitatea lor pe segmentul de lux", a declarat Anastasia Kurovskaia, vicepresedinte pentru operatiunile din Europa, Orientul Mijlociu si Africa ale diviziei de consultanta Optimor a Millward Brown, informeaza Mediafax.

In topul brandurilor de lux se mai afla in ordine Prada (imbracaminte), Rolex (ceasuri), Cartier (bijuterii), casele de moda Chanel si Burberry, precum si Coach (genti) si Fendi (moda). Valoarea Burberry a crescut cu 42%, la 5,9 miliarde de dolari, acesta fiind cel mai mare avans in randul celor 10 branduri analizate.

Citeste si:

Valoarea producatorului de genti Coach a scazut cu 4%, la 3,1 miliarde de dolari, din cauza pierderii atractivitatii in SUA pe fondul discounturilor, iar cea a casei de moda Fendi, detinuta de LVMH, cu 17%, la 3 miliarde de dolari, in lipsa investitiilor din partea grupului.

Topul brandurilor de lux face parte dintr-un studiu anual comandat de compania britanica de publicitate WPP, compania mama a Millward Brown, in care sunt analizate brandurile din 13 industrii. Studiul Millward Brown este realizat prin intervievarea a peste 2 milioane de clienti si pe analiza performantelor companiilor in privinta veniturilor si perspectivelor.

Potrivit Millward Brown, Google a devenit cel mai valoros brand din lume, devansand rivalul Apple, care a detinut acest titlu timp de trei ani consecutiv. Valoarea brandului Google a crescut anul trecut cu 40%, la 159 de miliarde de dolari, in timp ce Apple a consemnat un declin de 20%, la aproape 148 miliarde de dolari. In precedenta editie a studiului, Google se afla pe pozitia a doua.

Sursa foto: Magazin Louis Vuitton/Shutterstock.com