Miscarea vine dupa un an de la reintoarcerea in companie a lui A.G. Lafley, pe pozitia de CEO. "Ne-am atins obiectivele de vanzari si financiare in 2013-2014, dar lucrurile puteau arata mai bine. Ca atare anuntam un pas important in strategia de a simplifica modul in care functionam si portofoliul de branduri. Vom deveni o companie mult mai centrata pe 70-80 de branduri", a precizat Lafley.

Decizia vizeaza renuntarea sau vanzarea a 90-100 de marci din portofoliul curent al P&G. CEO-ul companiei nu a oferit un interval de timp pentru implementarea acestei masuri, sustinand ca va dura "mai mult decat ne-am dori".

Brandurile solide din portfoliul P&G reprezinta 90% din vanzarile companiei, respectiv 95% din profit in ultimii trei ani. Restul, reprezentand marcile la care producatorul vrea sa renunte, genereaza vanzari de peste 8 mld. dolari anual.

Citeste si:

Ca urmare a reducerii portofoliului, P&G a taiat pentru prima ora in ultimii ani investitiile in publicitate, acestea diminuandu-se cu 11% in anul fiscal trecut. Astfel, bugetul de publicitate al P&G a ajuns la 9,1 miliarde de dolari, de la 9,7 miliarde de dolari in 2012. Investitiile in marketing vor fi si in acest an pe un trend descendent compania orientandu-se spre media online.

Procter&Gamble comercializeaza pe piata romaneasca marci precum Ariel, Tide, Bonux, Ariel Professional, Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Safeguard, Herbal Essences, Wash&Go, Blend-a-med, Camay, Always, Alldays, Discreet, Naturella, Pampers, Olay, Gillette, Braun, Duracell, Oral-B. In Romania, grupul american de bunuri de larg consum P&G detine o fabrica de sampoane la Urlati, in judetul Prahova, o unitate de productie detergenti in Timisoara si divizia de marketing in Bucuresti.

NOUL SEF al P&G: Ma simt ca un copil intr-un magazin cu dulciuri

NOUL SEF al P&G: Ma simt ca un copil intr-un magazin cu dulciuri

Sursa foto: MediafaxFoto