In top 10, Dero este urmat de Borsec, Arctic, Dorna, Gerovital, eMag, Farmec, Dedeman, Elmiplant si Napolact.

“Brandurile romanesti traiesc o perioada foarte buna. E momentul in care <<made in Romania>> a ajuns sa fie un privilegiu. E adevarat ca mai e ceva de lucru pana sa ajungem sa vorbim despre superperformanta romaneasca, dar momentul este prielnic lor”, a declarat Adina Vlad, managing partner in carul Unlock Market Research.

Tendintele identificate in anii trecuti incep sa se concretizeze din ce in ce mai mult in clasamentul din 2015. Astfel ca, se continua trendul ascendent al categoriei de alimente si produselor de igiena, majoritatea marcilor din top 10 fiind din aceste categorii. Apele minerale sunt in continuare in fruntea clasamentului, fiind in linie cu tendintele generale de orientare catre natura, sanatate si armonie.

Categoria retail este una foarte dinamica cu multe schimbari si cresteri la nivel de brand. eMag isi mentine pozitia de lider in interiorul categoriei, iar in topul 100, retailer-ul are o crestere semnificativa, intrand in top 10.

Studiul BrandRo – “100 cele mai puternice branduri romanesti” a vizat masurarea <<puterii>> marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori, fara a include indici financiari si comerciali.

Citeste si:

Studiul are la baza 1.000 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta a populatiei, intre 18 si 55 de ani. Performanta marcilor romanesti a fost masurata in baza a patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei.

Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).

Lansata in 2000, Biz este o revista bilunara de business cu un tiraj de circa 10.000 de exemplare, per numar. Dintre acestea, peste 7.500 sunt abonamente.

Unlock este o companie de consumer know-how si cercetare de piata cu capital 100% romanesc, infiintata in 2008. Unlock este specializata in studii de strategie de brand si marketing cultural.