Teoretic, totul e foarte simplu sau pare simplu, mai ales daca esti doar un spectator: stabilesti un buget, alegi un domeniu cu vizibilitate si niste oameni capabili care sa se ocupe de indeplinirea proiectului. Nu de alta, dar, pana la urma, de ce altceva, in afara de cele enumerate mai sus, are nevoie o companie pentru a-si dovedi actiunile de bun cetatean al comunitatii? "De nimic", ne gandeam noi ca ar fi raspunsul corect, dar aceasta numai pana cand am avut ocazia de a avea o discutie, nu foarte lunga, dar consistenta cu echipa de "suport" a programului "Connex pentru viitor". In scurt timp, ne-am convins ca fara inventivitate, inteligenta, creativitate, rabdare si disponibilitatea pentru un program prelungit a unei echipe cu umor, sunt putine sanse sa conturezi un proiect care sa atraga cu usurinta atentia. Si care sa si consolideze imaginea companiei.

Datele tehnice

Daca ar fi sa enumeram sec informatiile despre program, atunci informatiile cheie sunt acelea ca Mobifon s-a angajat sa aloce, pe parcursul urmatorilor 3 ani, cate un cent la fiecare zece convorbiri in reteaua Connex pentru sprijinirea a trei domenii: "Invatamantul romanesc", "Restaurarea monumentelor romanesti" si "O Romanie mai curata".
Desigur, alegerea nu a fost facuta la intamplare: studiile de piata efectuate de Connex au identificat trei domenii importante, din perspectiva clientilor sai si a romanilor, in general, pentru implicarea Connex in comunitate. Iar acestea au fost invatamantul, cultura si educatia.

Programul "Connex pentru viitor" a debutat cu o campanie in care clientii au fost invitati sa isi exprime optiunea asupra unuia dintre cele 3 domenii. In acelasi timp, au fost invitate si organizatiile nonguvernamentale, alte grupuri si persoane interesate, sa trimita propuneri de proiecte.

Decizia

Comisia de Evaluare a programului, formata din reprezentanti ai mai multor departamente din Connex si condusa de Marian Velicu (VP Reglementare, Strategie si Afaceri Publice) a selectat 3 proiecte care vor fi dezvoltate in cursul acestui an: restaurarea turnului din Piata Sfatului din Sibiu, un program de curatenie ce urmeaza sa fie realizat impreuna cu Mare Nostrum si un program educational dezvoltat impreuna cu World Vision Romania.

Vizibilitatea

Cum sa faci un asemenea program vizibil, si cum sa atragi un raspuns cat mai puternic dinspre clientii tai in special, dar si de la oricine altcineva cu o idee buna? Raspunsul a fost unul pe masura "antecedentelor" Connex": o campanie inspirata, concentrata pe cele trei domenii alese, si care a avut darul sa atraga atentia. Campania de publicitate a fost realizata de agentia McCann Erickson si s-a derulat pe posturile de televiziune, in presa scrisa si in outdoor. Au existat 3 spoturi TV, fiecare promovand unul dintre cele 3 domenii mentionate.

De altfel, una din ideile programului Connex pentru viitor a fost aceea de a concentra toate eforturile companiei printr-un program puternic, care sa exprime mai bine angajamentul fata de comunitate.

Emotia

Despre emotie si satisfactie putem discuta pe mai multe planuri cand e vorba de acest program. Unul ar fi acela ca e greu sa nu provoci asemenea sentimente cand unul dintre "beneficiarii" programului, primul, este Turnului Sfatului din Sibiu, un important simbol cultural si arhitectural nu doar al orasului, ci si al Romaniei.

Mai ales daca ne gandim ca Ministerul Culturii si Cultelor recunoaste ca nu dispune de fonduri pentru cele 26.900 de monumente istorice, dintre care 75% sunt in pericol iar 35% in stare de degradare. Emotia creste si cand stii ca Sibiul va fi una dintre cele doua capitale europene din 2007, anul integrarii Romaniei in Uniunea Europeana. Iar suma de 100.000 de euro, alocata pentru inceput de Connex acestui proiect, nu mai pare deloc mica.

Confirmarea succesului

E greu de spus cand poate spune compania sau, de ce nu, publicul, daca un asemenea program de responsabilitate sociala si-a atins scopul. Un prim indiciu al succesului pe care pare ca-l va avea programul Connex pentru viitor l-am sesizat insa la Sibiu, cu ocazia lansarii proiectului, anume reactia spontana a unui domn din public, ce a tinut sa declare ca acum va iubi Connex chiar si in cele 12 zile pe an in care va primi factura. Spunea el, pentru ca acum stie unde se duc buna parte din banii pe care ii achita pentru serviciile primite. Poate ca e devreme pentru concluzii, dar, iata ... semnalul exista.