Compania Bere Satu Mare, un jucator local din nordul tarii care are insa vanzari bune si in sud, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 3,6 milioane de euro, in crestere cu aproape 40% fata de anul anterior.

"Vrem sa atingem pragul de vanzari de 100.000 de hectolitri, din care un sfert in judetul nostru, pentru ca pana acum cele mai bune vanzari le aveam in sudul tarii. Astfel, ni s-ar reduce costurile de transport iar fidelitatea pietei locale este mult mai sigura", spune Adrian Voiculescu, director general si actionarul majoritar al Bere Satu Mare.

El estimeaza ca piata berii va creste in acest an si pentru ca o parte a consumatorilor de bauturi alcoolice vor migra dinspre bauturi spirtoase (a caror marire de acciza a fost mult mai mare) spre bere. "Exista o ciclicitate a pietei, iar dupa anul trecut - nu foarte bun pentru industrie din cauza verii ploioase - ne asteptam la cresteri. Soarele este cel mai bun agent de vanzare pentru bere", afirma Voiculescu.
Compania produce bere la sticla si PET sub marcile Sailer, Sanberg si Falken. "Si anul acesta berea la PET va continua sa domine in vanzarile noastre (n.r. - in 2004 a reprezentat 60% din vanzari), dar concurenta devine din ce in ce mai mare in acest segment, dupa ce aproape toti marii jucatori din piata au intrat cu bere la PET", spune Voiculescu.

Berea la PET a fost una din "vedetele" pietii berii anul trecut, cu o crestere a cotei de piata in volum, pana aproape de pragul de 30% (fata de numai 17% in 2003), principalul jucator care a impulsionat aceasta crestere fiind European Drinks.
Voiculescu a preluat acum trei ani pachetul majoritar de actiuni al Bere Satu Mare pentru o jumatate de milion de euro, investind in modernizarea capacitatilor de productie un milion de euro. "Am intrat in bere ca distribuitor si m-am gandit ca volumele pe care le vindeam la vremea respectiva le pot face si cu productie proprie. Micii producatori au un viitor pe piata romaneasca si pentru ca aceasta este intr-o crestere continua, dar si pentru ca au o serie de facilitati - acciza mai mica. In Germania, de exemplu, exista un numar foarte mare de mici producatori iar traditionalismul local foarte accentuat nu poate fi eliminat", spune Voiculescu.

Citeste si:

El sustine ca, dupa momentul aderarii Romaniei la UE, Ungaria poate deveni o piata interesanta pentru Bere Satu Mare. "Dupa 2007, Ungaria, o piata mai bogata, poate deveni interesanta si foarte la indemana pentru berea facuta la Satu Mare", sustine Voiculescu.

El mai detine doua firme de distributie de bauturi in Bucuresti - Imex si Valdicom, avand anul trecut o cifra de afaceri globala de peste 17 milioane de euro (peste 700 mld. lei).

Conform principalilor jucatori, piata berii a atins anul trecut pragul de 600 de milioane de euro (550 mil. euro in 2003) si pe cel de 14 milioane de hectolitri (fata de 12,8 milioane de hectolitri in 2003).
Liderul pietei berii a continuat sa fie Brau Union, in ciuda unei corectii serioase a cotei de piata, din grupul Heineken - locul patru mondial, urmat de Interbrew Romania, filiala liderului mondial InBev. Dupa Compania de Bere Romania - filiala sud-africanilor de la SAB Miller, urmeaza European Drinks, locul cinci fiind ocupat de United Romanian Breweries Bereprod (URBB, singurul dintre marii jucatori fara marci in segmentul PET), imbuteliatorul de pe piata romaneasca a marcilor Tuborg si Carlsberg ale grupului danez Carlsberg - locul cinci mondial. Dupa Bermas Suceava, pe locul urmator urmeaza Martens Galati, filiala numarului patru de pe piata belgiana a berii, Martens Breweries.