Prin introducerea in concurs a campaniilor online din ultimul an, Internetics si-a propus sa se adreseze intr-o mai mare masura oamenilor de marketing si advertising, pe care vrea sa-i ajute sa profite cat mai mult de pe urma utilizarii internetului si a noilor tehnologii digitale, spun organizatorii festivalului de comunicare digitala. Dezvoltarea categoriei de concurs Advertising Multimedia de anul acesta isi doreste tocmai acest lucru prin introducerea noilor sectiuni dedicate campaniilor online, campaniilor de banner-e si de newsletter-e.

Dupa cum suna invitatia, AdPlayers estimeaza ca Internetics 2005 se va bate “umar la umar” dupa toate probabilitatile si cu cateva din campaniile online ce se vor inscrie la Ad’Or 2005. Festivalul rezervat creativitatii in publicitatea romaneasca si-a anuntat de curand la randul sau chemarea lucrarilor in concurs.

“Internetul este un vehicul cu posibilitati de interactiune directa si costuri mici,” spune Ciprian Stavar, Interactive Media Director la Vodanet, membru in juriul Internetics 2005. “O campanie integrata de marketing are la dispozitie foarte multe tactici online pe care le poate exploata: plasari de filme, stiri, advertoriale, poll-uri, forumuri, bannere, newslettere, e-mail direct, e-mail viral etc. Un alt avantaj pe care il are Internetul in propulsarea rapida a unui brand este faptul ca el nu este inca supra-aglomerat de advertising, cum se intampla in cazul altor tipuri de media, cel putin pe piata romaneasca.”

Val Voicu, Marketing Manager la iMedia Network spune ca “daca la inceput advertiserii online proveneau din domeniul IT&C, la ora actuala principalii advertiseri sunt firme din domeniul bunurilor de larg consum, care isi gasesc in Internet mult mai usor publicul, acesta fiind unul generos - o audienta selecta, formata din oameni educati, care stiu sa foloseasca un computer”,

Printre cele mai importante beneficii ale prezentei unei organizatii pe Internet, pe care le enumera specialistii, se regasesc: reducerea costurilor de comercializare a produselor; promovarea organizatiei; castigarea de noi segmente de piata; vanzarea de produse in direct; fidelizarea clientilor; obtinerea de date pentru cercetarile de marketing; reducerea costurilor de realizare a afacerii; raspuns rapid din partea clientilor privind perceptia noilor produse etc.

Oficialii Internetics mai spun ca previziunile realizate pe pietele occidentale arata ca bugetele de comunicare online vor depasi in scurt timp bugetele investite in alte tipuri de media, cum ar fi print-ul sau radioul. Din pacate, pe piata romaneasca, Internetul este inca privit ca un mediu de comunicare aditional. Acesta este si motivul pentru care Festivalul de Comunicare Digitala Internetics vrea sa le demonstreze oamenilor de marketing si de advertising ca publicitatea prin intermediul internetului este cel putin la fel de importanta ca publicitatea prin intermediul altor canale media.