Vineri, 22 aprilie si luni, 25 aprilie au loc la Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti prezentarile echipelor finaliste de la Olimpiadele Comunicarii. Evenimentele sunt cea mai buna oportunitate atat pentru companii cat si pentru agentiile de advertising sau de PR sa ii vada la lucru pe viitorii lor angajati.

Prezentarile reprezinta ultima etapa a concursului Olimpiadelor Comunicarii. Este momentul unei confruntari spectaculoase in care echipele finaliste isi prezinta in fata juriului si a publicului campaniile pe care le-au realizat timp de doua saptamani pentru o serie de "clienti" reali: companii, ministere sau oameni politici.

“Valoarea studentilor care au ajuns in finala Olimpiadelor Comunicarii este data in primul rand de competitia pe care au avut-o de infruntat”, spune Dragos Dehelean, presedintele Asociatiei de Comunicare Ethos, organizatorul proiectului. “Nu mai putin de 800 de studenti din toata tara au participat la preselectie, dintre care s-au calificat in finala doar 200. Conditiile dure pe care le-a presupus preselectia, cat si experienta anilor trecuti ne arata ca principalele calitati ale finalistilor sunt: capacitatea de a lucra in echipa, spiritul de initiativa, gandirea strategica si intelegerea diverselor instrumente de PR si de advertising, si poate cea mai importanta - creativitatea.”

Juriul care va analiza strategiile studentilor are in componenta personalitati marcante ale industriei de comunicare din Romania: specialisti din companii, din agentii de relatii publice si advertising, jurnalisti de top si figuri importante ale spatiului universitar.

“Lucram intr-o piata in care talentul se gaseste din ce in ce mai rar, in care din ce in ce mai putine agentii isi propun obiective care sa duca la formarea unor oameni de publicitate valorosi,” spune Bogdan Naumovici, membru al juriului.”Ne este de mare ajutor sa ii vedem la lucru, pe scena, pe aspirantii la rolurile de "vedete" ale advertising-ului. Misiunea noastra este sa ii descoperim, iar formatul evenimentului este cu siguranta cel mai eficient din punct de vedere al timpului si al calitatii”.

Un argument important care ii recomanda pe finalisti oricarui angajator in cautare de specialisti este faptul ca prezentarile pe care le vor tine acestia sunt rezultate in urma lucrului cu o serie de nume importante de brand-uri sau companii de pe piata romaneasca. Printre acestea se numara: Zapp, Unilever South Central Europe, BRD Groupe Societe Generale, JTI Romania, Televiziunea Romana, 7up, Roua Muntilor, RDS, British Council, Radio 21, Academia Catavencu, Business Magazin, Tabu, Interbrew Romania, Global Spirits Company, Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, Britcom, Cotidianul, Media&Advertising, B24FUN.

“Una dintre problemele pe care le avem noi, agentiile, atunci cand facem recrutari de personal tanar este sa gasim oameni care sa inteleaga exigentele pe care le presupune lucrul cu un client,” spune Andrei Bortun, presedinte al agentiei de relatii publice Millenium Communications. “Am participat personal la toate cele cinci editii de pana acum ale Olimpiadelor Comunicarii, si pot sa spun ca, de fiecare data, oamenii pe care i-am remarcat la eveniment si apoi i-am angajat s-au dovedit a fi extrem de eficienti in activitatea noastra”.