"Veniturile festivalului s-au dublat in editia din 2007, in comparatie cu anul trecut", a explicat Andrei Bortun. Organizatorii au investit in festival 100.000 de euro, aceasta suma reprezentand insa doar organizarea festivalului la Brasov.

Pe langa acesti 100.000 euro, investitiile au fost facute si in echipa care a lucrat pe parcursul anului la organizarea evenimentului, mai precizeaza presedintele festivalului pentru NewsIn. Banii pe care i-au obtinut organizatorii festivalului AdPrint provin din taxe de participare la eveniment (20%), taxe de inscriere la competitie (50%) si sponsorizari (30%). Cele mai mari sume obtinute din taxele de participare provin de la participantii straini (70%) si restul de 30% de la participantii din Romania.

Andrei Bortun a mai precizat ca festivalul targeteaza tari importante din Europa precum Italia, Germania, Franta, Anglia, Olanda si Spania. Festivalul a fost promovat in aceste tari prin comunicarea cu presa si, mai ales, cu ajutorul unor parteneri media precum Media Forum, Lurzer’s Archive si reviste de specialitate din Spania, Ungaria si Italia. De asemenea, ca metode de promovare a fost folosita comunicarea directa electronica si direct mailing-ul.

Printul romanesc a facut in acest an performante, motiv pentru care, de anul viitor vor fi introduse noi categorii legate de print. “Lucrarile romanesti din competitia de anul acesta s-au ridicat la nivelul celor de afara, juriul avand dificultati in a recunoaste tara de origine”, a declarat presedintele festivalului. “Comparativ cu editia trecuta, festivalul a reunit participanti mai buni si mai multi si a reusit sa ridice standardele, atat in ceea ce priveste seminariile, cat si petrecerile. M-a bucurat, de asemenea, prezenta oamenilor de marketing din Bucuresti la festival”, a completat Andrei Bortun.

Dintre castigatori, GMP a fost premiata cu doi ingeri la categoriile “Foods”, pentru campania U.C.P.R, respectiv “Beverages non-alcoholic” cu executia pentru Mandra. BV McCann Erickson a cucerit, de asemenea, un inger la categoria “Foods”, pentru campania Maggi, precum si un inger de cristal la sectiunea “Best use of copywriting”, pentru aceeasi campanie.

Lucrarea realizata de Propaganda pentru Aspacardin a determinat juriul sa decerneze un premiu special – “Best use of media” si a mai obtinut un inger la categoria “Health / pharmaceutical products”. Publicis Romania a fost premiata cu un inger la categoria “Art&Culture”, pentru campania HP “Virtual Theatre”. O campanie populara din concurs a fost “Victims of the floods”, semnata de TBWA\MERLIN, care, pe langa un inger obtinut la categoria “Public service / social welfare”, a adunat si o serie de nominalizari.

Citeste si:

25425_1.docPe lista agentiilor romanesti nominalizate in concurs se mai regasesc: Cohn & Jansen ׀ Ashley & Holmes, Publicis Romania, Graffiti BBDO, Tempo Advertising, DDB Bucharest, BV McCann Erickson, GMP, Propaganda.

Premiul pentru cel mai bun print din competitie a revenit campaniei Wonderbra “Big Hands”, realizata de Publicis Conseil Paris. Echipa care a semnat campania a cucerit si trofeul “The Golden Team”. Echipa BV McCann Erickson - Stanescu/Dumitrescu/Pilat a primit trofeul “The Silver Team”, in timp ce echipei 1861united Italia i-a revenit premiul “The Bronze Team”. Distinctia “Agency of Angels” a fost cucerita de Publicis Conseil Paris, reteaua Publicis reprezentata de birourile din Romania si Franta fiind numita “The Network of Angels”.

Festivalul de publicitate AdPrint, care se desfasoara la Brasov in perioada 9 – 11 februarie, este un proiect al companiei Millenium Communications, prima editie a concursului fiind organizata in 1998. Festivalul a avut, pana in prezent, trei editii locale si doua regionale. Anul trecut la concurs au participat 112 echipe, dintre care 50 romanesti si 62 din alte state europene.

Compania Millenium Communications s-a infiintat in 1998 si gestioneaza trei proiecte proprii: AdPrint, Internetics si Gala Societatii Civile. Prin divizia specializata pe proiecte BTL, Millenium Communications gestioneaza clienti mari precum Procter & Gamble, Timisoreana si Sony Ericsson.

Lucrarile inscrise in concurs au fost expuse in cadrul „Impression Hall”, la Hotelul Aro din Brasov, iar incepand cu a doua jumatate a lunii februarie vor putea fi vazute si pe site-ul festivalului. “Pentru Impression Romania este importanta prezenta la AdPrint pentru ca, pe de o parte suntem legati de print, nu conteaza daca este de mare dimensiune sau de mica dimensiune, si, pentru ca am inteles ca in cadrul acestui festival nu exista o sectiune dedicata de outdoor, am vrut sa atragem atentia creativilor din agentii sa incerce sa creeze la un nivel superior pentru acest mediu, fata de ceea ce s-a intamplat pana acum”, spune Geo Baraian, managing director Impression Romania, sponsorul expozitiei de anul acesta.