“Acesta este anul in care publicitatea va cunoaste o adevarata explozie”, a declarat Laura Marriott, directorul executiv al unei asociatii de marketing din domeniul telefoniei mobile care reprezinta interesele a peste 400 de agentii de publicitate, producatori de telefoane, operatori Internet si firme de cercetare a pietei.

“Pana de curand nu existau suficiente telefoane care sa sustina clipuri de calitate si nici vitezele retelelor nu permiteau acest lucru”, a mai adaugat Laura Marriott, citata de International Herlad Tribune.

Gigantul Yahoo a inceput inca de sambata sa ofere abonatilor sai din 19 tari – printre care Statele Unite, Brazilia, Marea Britanie, Franta, Germania, Italia si India – posibilitatea de a vedea cateva spoturi in momentul in care navigheaza pe site. Companiile care au incheiat pana acum contracte cu reprezentantii Yahoo sunt: Pepsi, Procter & Gamble, Hilton, Nissan, Singapore Airlines si Intel.

Prin natura sa, telefonia mobila ofera prestatorilor de asemenea servicii informatii despre clientii lor, la care Internetul si televiziunea nu ar putea decat sa viseze. Operatorii din telecomunicatii cunosc nu doar adresele clientilor, ci si locatia acestora din momentul vizionarii spoturilor, cat de mult cheltuiesc pentru serviciile de telefonie, pe cine si la ce ora suna, varsta si sexul, ce fel de muzica asculta pe dispozitivele lor mobile.
Insa multi reprezentanti din domeniu considera natura personala a telefoniei mobile o sabie cu doua taisuri: desi este atractiva pentru agentiile de publicitate, oamenii doresc ca acest mediu sa ramana cat mai intim posibil.

Citeste si:

“Intimitatea este un subiect foarte important care trebuie analizat si solutionat pentru ca publicitatea pe telefonul mobil sa cunoasca succesul”, a afirmat Laura Marriott. In mod cert, nu toti utilizatorii vor dori sa fie asaltati de spoturi nonstop, tocmai de aceea vor avea posibilitatea sa aleaga anumite intervale in care sunt dispusi sa vizioneze aceste clipuri.

Cativa manageri prezenti la acest eveniment s-au declarat reticenti in privinta noii tendinte, in parte si din cauza lipsei unor standarde tehnice de baza care sa ofere agentiilor de publicitate posibilitatea de a-si vinde reclamele catre mai multi operatori in acelasi timp.

Piata publicitatii pentru telefoanele mobile ar putea valora, in 2011, aproximativ 11,3 miliarde de dolari, o evolutie demna de invidat, daca previziunile se vor adeveri, tinand cont ca acum 2 ani acesta era un domeniu nul, sustin analistii de la Informa Telecoms & Media.