Revistele pentru tineri cu un continut mixt de informatie sunt foarte putine in Romania, numai patru dintre ele acoperind aceasta plaja. Desi unii le dau putine sanse de supravietuire pe o piata unde online-ul incepe sa ocupe teren, trusturile de presa din care fac parte nu le lasa sa dispara de pe piata. Nisele sunt importante, iar tinerii trebuiesc informati.

Ca si venituri pentru aceste publicati, pe langa vanzari si abonamente, publicitatea isi spune cuvantul, costurile in print fiind destul de mari, dupa cele pentru TV. In general, un procent de 70% din revista este acoperita de continut editorial, restul fiind advertising. Clientii interesati sa-si expuna produsele publicului tanar sunt multi, chiar daca rate-cardurile revistelor variaza de la o publicatie la alta, de la 6.000 lei pana la 9100 lei pentru o pagina intreaga de publicitate.

Lansata pe piata roamneasca in octombrie 2000, “Cool Girl” este prima in topul celor mai citite reviste adresate adolescentelor, cu un tiraj de 60.000 de exemplare lunar. Aflata in trustul Burda pe langa alte 19 reviste de nisa, promoveaza articole despre fashion, love, body&sex, fun si horoscop, adaugand la continutul editorial si articole ale cititoarelor sale.

Care sunt resursele de finantare ale unei astfel de reviste, in afara de advertising? “Vorbim despre vanzari, care aduc venituri destul de mari, mai ales pentru faptul ca productia nu are costuri foarte ridicate, nu este o revista glossy, unde se investeste foarte mult in hartie, tipar, culori. O astfel de revista poate sa nu iasa in fiecare luna pe profit, pentru ca intr-un trust de 20 de reviste, se acopera eventualele pierderi”, a precizat pentru Wall-Street Simona Tanase, public relations manager la Burda Romania.Publicitatea, sursa de energie a revistelor pentru adolescenti

In anul 2006, incasarile din publicitate pentru “Cool Girl” au insumat 565.000 euro, cei mai importanti clienti fiind companiile de cosmetice, companiile care ofera servicii de download prin sms sau cele de telefonie mobila. Trebuie sa tinem cont ca pretul pentru publicitate este stabilit si in functie de aparitia revistei. Cool Girl, care are aparitie bilunara, are ca preturi de advertising, de la 2500 euro pentru o pagina intreaga de advertising pana la 4400 euro, pentru doua pagini intregi. Revista, audiata de BRAT si SNA are, conform Simonei Tanase, “un public fidel care nu migreaza in anumite perioade ale anului spre alte publicatii si nici nu isi schimba comportamentul de consum, astfel ca pe tot parcursul anului revista are vanzari constante”.

Citeste si:

Pe locul doi si trei ca tiraje pe piata revistelor pentru tineri se afla publicatii din trustul de presa Ringier. Bravo si Bravo Girl au tiraje de 51.365 si respectiv 50.000 de exemplare, cifre valabile pentru luna septembrie a anului 2006, potrivit BRAT. Cele doua reviste se adreseaza si ele tinerilor intre 12 si 18 ani. Daca Bravo este o publicatie bilunara pentru adolescenti, atat baieti cat si fete, care ofera continut despre staruri, lumea show-business-ului, trenduri, gadgeturi, jocuri electronice si love&sex, Bravo Girl este o revista care apare de doua ori pe saptamana, dedicata tinerelor fete si nevoilor lor.

Publicitatea, sursa de energie a revistelor pentru adolescentiCa si model de promobare, atat Bravo cat si Bravo Girl au mers constant pe promovare in print, in proportie de 90%, dar si pe canalele de muzica non-comerciale. Si aici, costurile de publicitate sunt mar, pretul pentru o pagina intreaga de advertising, in cazul ambelor reviste, fiind de 9100 lei.

Revista Popcorn este o revista lunara, cu informatii preponderent din lumea muzicii, recomandari, anchete si reportaje despre adolescenti, educatie sexuala, help-line si tot ce este interesant pentru un tanar. Cu un tiraj de pana la 45.000 exemplare, reuseste sa-si atinga targetul, un mix de tineri, liceeni si studenti, format din 36% baieti si 64% fete, pe grupe de varsta intre 14 - 18 ani (40,4%), 19 - 24 ani (25,4%) si 25 - 29 ani (10,2%) din totalul audientei de 395,000 cititori pe luna, potrivit datelor Studiului National de Audienta, efectuat intre iulie 2005 - iulie 2006.

Lansata in 1995, revista Popcorn, care face parte, pe langa alte 15 publicatii de nisa din trustul Edipresse, s-a impus repede in randul adolescentilor. Desi este o publicatie cu o targetare mai larga, pretul de lista este ceva mai redus, 6,800 lei + TVA, o pagina intreaga de advertising, ajungand pana la 12 300, pentru doua pagini intregi.