Sistemul le va permite cumparatorilor sa isi targeteze clientii pe grupe geografice sau demografice, ajungandu-se chiar si la audientele foarte mici, de cativa telespectatori. Mike Kelly, vicepresedinte executiv al EchoStar, a declarat ca vor permite companiei Google sa vanda publicitate, de la 2 la 10 minute pe ora. Testarea live a sistemului, care poarta numele de Google TV Ads, este pregatita pentru luna mai a acestui an.

Caval Desai, director de management al Google TV Ads, a precizat ca noul serviciu va permite operatorilor din retea si cumparatorilor de publicitate sa gaseasca audiente TV mult mai bine fragmentate.

"Este un potential extraordinar si un indicator al modului cum Google planuieste sa foloseasca afacerea cu publicitate online, in valoare de 16 miliarde dolari, pentru a cuceri televiziunea”, potrivit News.com. Miza cea mare este business-ul de 70 miliarde dolari investiti in publicitatea televizata, pana acum cel mai mare loc in care brandurile corporatiste cheltuiesc bugete imense de marketing.

Citeste si:

Inovatia Google pe partea de advertising online a fost rata de click pe reclame, mai precis, care a fost reclama cu cele mai multe click-uri, nu doar vizualizari. Astfel Google, a carui sistem pay-per-click a transformat publicitatea online intr-un mediu foarte eficace, va aduce acelasi sistem de masurabilitate in medii precum TV, radio sau print.

Analistii sunt insa de parere ca Google poate intalni rezistenta unor operatori mari de cablu precum Comcast, Time Warner Cable Inc. sau Cox Communications. De asemenea, ar trebui sa faca fata unei companii precum Nielsen Media Research, companie cu activitate de masurare a audientei in SUA.

"Vorbim de fapt de pay-for-performance", a mai precizat Caval Desai, aplicand terminologia comuna pentru piata de publicitate online, dar straina pietei de TV. Odata stabilita pe piata din SUA, compania planuieste sa se extinda la nivel international, insa nu a fost stabilit un moment anume in care se va intampla acest lucru.