Publicitatea tine pasul cu cresterea puternica a economiei globale, in ciuda inflatiei persistente, se arata in studiul ''This Year, Next Year'', facut public de GroupM, pe baza datelor inregistrate in primul semestru. Potrivit raportului consultat de iann, piata mondiala de publicitate va creste cu 6% in 2007, pana la 433 de miliarde de dolari, respectiv cu 7% in 2008, echivalentul a 462 de miliarde de dolari.

Numarul unu in topul incasarilor din publicitate este ocupat de America de Nord, cu estimari de 167 de miliarde de dolari pentru anul acesta. Europa Occidentala este urmatoarea la rand, cu incasari de 112 miliarde de dolari in 2007 si 116 miliarde anul viitor.

Cu al sau reviriment de 20%, Noua Europa creste mai repede decat America Latina, cea mai mare parte a veniturilor revenind Rusiei, tara care ocupa locul 12 in clasamentul general.

Zona Asia-Pacific va contribui cu 30% la cresterea publicitatii mondiale, anul acesta, si cu un procent masiv de 38% in 2008, cand va fi animata de Jocurile Olimpice din China. Evenimentul va aduce un surplus de un miliard de dolari in incasari publicitare doar in Statele Unite. Alegerile prezidentiale din SUA vor aduce inca un miliard de dolari.

Citeste si:

Raportul publicat de GroupM include estimari si pentru principalele tipuri de media sau servicii de marketing – marketing direct, cercetare de piata, relatii publice si sponsorizari. Serviciile de marketing cresc intr-un rtim asemanator celui inregistrat de media online si ating cifre aproape la fel de mari. Sponsorizarile sunt ramura de marketing cu cresterea cea mai rapida, fiind estimate la 38 de miliarde de dolari in 2007 si la 44 de miliarde de dolari in 2008.

Rusia va atrage anul acesta 8,4 miliarde de dolari si va avea o crestere estimata de 21% in 2008, urmand ca in 2009 sa patrunda in top 5 european si sa detroneze Spania ca si piata de publicitate. Anul acesta, televiziunea va inghiti jumatate din resursele pentru publicitate, 16,7% vor intra in outdoor, 15,4% in presa scrisa, 5,1% pe radio si 3,9% pe internet.

GroupM este cel mai mare grup de media din lume si apartine de WPP. GroupM reuneste agentiile de media MindShare, Mediedge:cia, MediaCom si MAXUS.