ResponsabilitateSociala.ro ii invita pe bloggeri sa evalueze implicarea companiilor si in aceleasi timp sa le stimuleze sa fie mai responsabile. Intrebarile la care trebuie sa raspunda bloggerii sunt:

• “Care au fost, din punctul tau de vedere, cele mai responsabile trei companii in 2007, si de ce?
• Ce te-a nemultumit referitor la cum au inteles companiile din Romania sa demonstreze ca sunt responsabile social, in 2007?
• Ce te astepti de la companiile care activeaza in Romania, din punctul de vedere al responsabilitatii sociale, in 2008?”

Raspunsurile trebuie publicate pe blogurile personale pana pe data de 17 ianuarie. Pot participa toti autorii de bloguri, indiferent de profilul acestora sau de audienta.

Pe masura ce vor aparea, raspunsurile vor fi publicate si pe portalul ReponsabilitateSociala.ro. La finalul campaniei, autorii portalului vor publica si o analiza a acestor raspunsuri.

Citeste si:

Implicarea sociala a companiilor este un curent bine inradacinat in randurile firmelor de pe pietele occidentale. In ultimii ani si companiile din Romania au inceput sa se implice din ce in ce mai mult in viata comunitatilor in care activeaza. Resursele oferite de corporatii pentru astfel de initiative pot contribui la rezolvarea unor nevoi sociale importante, ca spre exemplu: renovarea si dotarea unitatilor de invatamant, oferirea unui adapost pentru grupuri dezavantajate sau pentru victimele unor catastrofe naturale, protejarea mediului inconjurator, amenajarea spatiilor verzi, restaurarea monumentelor istorice etc.

Companiile vor fi insa incurajate sa fie mai responsabile pe masura ce o parte din ce in ce mai mare a opiniei publice le va cere asta. Pe de o parte, in aceasta privinta, rolul formatorilor de opinie este hotarator. Pe de alta parte, ultimii ani au consacrat aparitia in spatiul public a unui nou tip de lideri de opinie. Este vorba despre bloggeri, respectiv persoane care publica pe internet articole sub forma unui jurnal. Aceste articole sunt citite de multe ori de audiente impresionante, de mii de vizitatori pe saptamana.

www.responsabilitatesociala.ro este un un program care isi propune sa convinga companiile romanesti sa investeasca in dezvoltarea societatii si a comunitatilor in care functioneaza. Programul este realizat de agentia de consultanta in comunicare online Selenis, cu sprijinul partenerilor principali BRD Groupe Societe Generale si Orange Romania si al sponsorilor Tuborg Romania si JTI Romania.

Selenis este o agentie de consultanta in comunicare, specializata in folosirea mediului online. Printre clientii agentiei se numara: Carpatcement Holding, Orange Romania, BRD Groupe Societe Generale, Tuborg Romania, Ozone Laboratories, Ciel Romania.