Publicis Consultants Worldwide face parte din divizia de relatii publice si comunicare corporativa a Publicis Groupe, cel de-al patrulea grup de comunicare din lume ca marime. Chiar daca e activa pe toate cele cinci continente, reteaua este cel mai bine reprezentata in Europa, dovada ca si sediul central se regaseste in Paris, pe Champs Elysees. Potrivit lui Pascal Beucler, Vice-president Brand Strategy & International Network, Publicis Consultance Worldwide, reteaua a cautat sa se extinda in Romania cu ajutorul unei agentii locale, bine ancorata in peisajul pietei romanesti.

“Publicis Consultants nu este reteaua anglo-saxona clasica, care isi trimite barbatul blond cu ochi albastri peste tot in lume, pentru a dezvolta afacerile clientului. Credem in multiculturalism, in diferente culturale, in descentralizare. Mai credem ca de Romania ar trebui sa se ocupe specialisti romani, de Bulgaria specialisti bulgari si nu francezi. Deci primul criteriu, in acest caz, a fost sa gasim o companie cu un management foarte bun, cu o echipa foarte buna si cu radacini puternic infipte in peisajul local, care sa ii confere credibilitate”, a declarat, pentru Wall-Street, Pascal Beucler.

Ceea ce Publicis Consultants cauta in Romania era o agentie care sa rezoneze cu viziunea sa in afaceri si marketing si cu care sa impartaseasca aceeasi filosofie profesionala. Fara sa isi puna problema dimensiunilor, reteaua cauta “factorul chimic”. Si l-a gasit la The Practice. “Atunci cand vezi tot ceea ce a facut The Practice de-a lungul unui an, iti dai seama ca, desi nu sunt la fel de mari ca DC Communications, sunt mai buni decat ei. The Practice are in plus fata de companiile mai mari, un spirit aparte, talent. Acesta a fost primul criteriu. Cautam oameni care au radacini, dar si multa energie si dorinta de a invinge”, explica Beucler.

De cealalta parte, Gabriela Lungu, Managing Partner The Practice, declara ca a fost atrasa de ideea de a colabora cu Publicis Consultants tocmai pentru ca reteaua isi are bazele in Europa. “Europenii inteleg importanta Romaniei in Europa, inteleg care-s oportunitatile pe care Romania le aduce. Pentru Publicis Consultants, Romania este o tara foarte importanta. Pentru o retea care are headquarters-ul in Statele Unite, Romania s-ar putea sa nu spuna foarte mult. Si atunci asta mi-a placut foarte foarte mult la ei”, ne-a declarat Gabriela Lungu.

Faptul ca The Practice apartinea deja, prin Leo Burnett Group, marii familii Publicis a insemnat ca agentia romaneasca si reteaua internationala imparteau aceleasi principii si aceeasi politica profesionala. Un element important, crede Beucler, atata timp cat piata romaneasca de PR este si asa atipica, in comparatie cu celelalte piete din regiune.

“Din cate stiu si din cate am inteles, aceasta tara are o atitiudine fata de consum, branduri si tendinte destul de diferita fata de ceea ce am vazut in alte tari din Europa Centrala si de Est. Gasesc oamenii de aici sofisticati, ii gasesc foarte interesati de partea imaginara a unui brand, de universul unui brand. Vor mai mult decat sa aiba, vor sa savureze, sa creeze conexiuni emotionale intre brand, produs si ei insisi”, a spus Pascal Beucler.

Imaginatia practicienilor combinata cu caracteristicile demografice ale tarii transforma Romania intr-o piata de PR interesanta si matura. Dar asta nu inseamna ca nu exista loc de imbunatatiri – in special pe segmentele afaceri publice si comunicare de criza.

Citeste si:

“Cu cat veti creste mai mult, ca tara, cu atat veti avea mai multe probleme in organizatii. Ele vin odata cu globalizarea. Globalizarea aduce si probleme, pe langa aspectele pozitive. Companiile romanesti vor creste si tot mai multi investitori vor veni in Romania. Va trebui sa va dezvoltati zona de relatii cu investitorii, dar si cea de comunicare financiara”, crede Beucler. Alte aspecte care au nevoie de imbunatatiri si de un plus de originalitate sunt branding-ul si design-ul.

Cu sfaturi si incercari de imbunatatire vine si Publicis Consultants in Romania. Iar The Practice va incerca sa profite din plin de ele. Unul din principalele motive care au dus la semnarea parteneriatului cu reteaua internationala a fost tocmai know how-ul pe care aceasta il detine – informatie structurata si verificata, studii de caz, instrumente, specialisti.

“Noi, daca avem nevoie maine de ceva, dam un telefon la cei care gestioneaza toate companiile din Publicis Consultants si aflam in cateva ore numele celui mai bun specialist din retea, cu care vorbesti instantaneu si care te ajuta. Ai acces urgent, imediat, rapid, atunci, pe loc, cand ai nevoie. In plus, poti sa te pregatesti cu informatie din zone ale PR-ului mai putin cunoscute si practicate in Romania. Zone noi cum ar fi investor relations, financial communications, issue management, public affairs. Poti sa ai un gen de expertiza pe care competitorii tai nu il au”, explica Gabriela Lungu.

In schimb, Publicis Consultants va folosi The Practice ca punct de referinta pentru clientii sai cu operatiuni in Romania. Agentia romaneasca va trebui sa-si armonizeze modalitatile de lucru cu reteaua internationala, astfel incat clientii retelei sa poata gasi nivelul de calitate pe care il asteapta de la Publicis Consultants si in biroul din Romania.

In afara de The Practice, Publicis Consultants nu mai vrea alt partener in Romania. Asta si pentru ca Publicis Groupe este deja bine reprezentat in tara, prin nume ca Leo Burnett, Publicis Worldwide, Saatchi & Saatchi, Starcom sau Zenith Media. In Bulgaria, Publicis Consultants a lansat in urma cu o luna agentia Carre Noir Sofia. Reteaua e prezenta si in Ungaria, Polonia si Grecia si urmareste, pentru viitorul apropiat, intrarea pe pietele din Cehia si Slovacia.