Zet Communications & Media vrea sa se transforme intr-un spatiu in care clientii gasesc toate serviciile de comunicare de care au nevoie, la pretul pe care si-l permit

Agentie mica, ce incearca sa isi gaseasca un loc si sa se impuna pe piata de advertising. Ce sanse are? "Are, pentru ca noi nu ne batem cu mai-marii industriei. Noi o ferim unele servicii care sunt prezente in premiera pe piata romaneasca", spune Igor Bergler, Managing Director Zet Communications & Media. O agentie mica, noua, infiintata la inceputul lui 2004 si construita in jurul a patru oameni - Igor Bergler, Alex Ionescu, director de creatie, Mihai Chiriasescu, director executiv, si George Popa, director administrativ, carora li s-a alaturat Alex Zudor, New Business Director. O agentie cu opt angajati permanenti si cam 20 de colaboratori, cu un sediu mic si cu dorinte de extindere.

Trei servicii aparte fac diferenta

"Suntem, totusi, o agentie full service, cu toate ca stiu ca se spune ca cei care le fac pe toate nu stiu sa faca nimic". Directorul general o spune zambind. Pentru ca in spatele etichetei de "servicii complete" stau cateva domenii mici, neacoperite sau insuficient acoperite pe piata noastra.

Web design-ul, chiar daca nu mai este nici nou, nici neacoperit la noi, este, totusi, foarte rar un serviciu oferit de o agenie de publicitate. "Site-urile pe care le acoperim noi sunt altfel. Ne intereseaza eficienta si rezultatele", spune Igor Bergler. Iar rezultate au. Au debutat pe piata cu clientul WBS, firma de brokeraj care le-a dat sansa sa dovedeasca cine sunt si ce vor de la piata.

Externalizarea serviciilor de marketing este asteptata

Cand au pornit agentia, au vrut sa faca o agentie de marketing. Piata din Romania, insa, nu este pregatita sa isi externalizeze serviciile de marketing. Asta implica o prea mare transparenta. Igor Bergler este, insa, optimist. Anii ce vor urma vor aduce si maturitatea necesara companiilor romanesti pentru a putea recunoaste ca un departament de marketing, oricat de buni ar fi oamenii care il compun, nu are resursele pe care o firma specializata le are. Nu este vorba doar de know-how, ci si de relatii sau parteneriate. "Noi beneficiem de instrumente de masura, de sondare a opiniei publice, parteneriate cu cele mai importante institute de cercetare de piata, care nu doar fac aceste masuratori, ci le si interpreteaza", spune el.

Cu toate dificultatile de acum, agentia, sau mai bine zis cei care o conduc, se simt pregatiti sa ofere acest serviciu, iar implementarea strategiilor de marketing si crearea de brand-uri sunt serviciile care vor face diferenta.

Relatia cu clientii gestionata aparte

Dar nu numai. Un alt domeniu in care agentia poate face diferenta este Customer Relathionship Management. CRM, acea parte a marketingului ce se ocupa de relationarea cu clientii companiei. Domeniul este acoperit in general de aplicatii software ce le permit companiilor sa gestioneze relatiile cu clientii si sa isi puna la punct bazele de date. Multe companii, nume mari chiar, de programare vand astfel de pachete si instructiunile de folosinta a acestora. "Ele nu te ajuta sa si interpretezi aceste date", spune managerul Zet.

Citeste si:

Sistemul pe care ei il propun presupune segmentarea propriilor clienti in functie de nevoile specifice ale acestora. Pentru asta, se vor asocia cu doi parteneri, Farina si asociatii si Halo Interactiv. Primii se vor ocupa de partea de design interactiv, iar cea de-a doua companie este responsabila de proiectarea software, incluziv a programului de CRM pe care il vor putea personaliza in functie de specificul afacerii fiecarui client si de clientii acestuia.

Cat despre cat de bine merge afacerea, Igor Bergler este foarte multumit. "Am pornit de la zero, ca si consultant, si am incheiat anul pe plus, in conditiile in care tot profitul a fost reinvestit", spune el.

A mai trecut un AdŽOr

Ce a fost AdŽOr-ul de anul acesta? Un nou sir de scandaluri. Ce ar trebui sa fie AdŽor-ul? O carte de vizita a industriei publicitatii din Romania. Singurul festival de profil, cel cu care ne laudam si ne mandream la inceput, a ajuns ca la a cincea editie sa fie in primul rand mediatizat pentru absente mai mult decat prezente. Leo Burnett s-a tinut de plan si a castigat pentru al treilea an consecutiv distinctia cea mai ravnita, agentia anului, cu ajutorul echipei McCann, care i-a tinut in priza, dupa cum spunea Bogdan Naumovici, director de creatie Leo Burnett.

Dar AdŽOr-ul de anul acesta a insemnat si o promovare pe masura creativitatii premiate. Mercury Promotions a semnat un spot de promovare a festivalului care a starnit reactii pozitive in industrie, care a insemnat exploatarea unui spatiu foarte ofertant pentru creativitate, cimitirul de la Sapanta, dar neexploatat pana acum. Dar cui sa promovezi, pe tv, festivalul de creatie publicitara?

Tot a cincea editie AdŽOr a insemnat si un Seat Ibiza. Premiul pentru distinctia cea mare. Porche Romania a acordat premiul agentiei castigatoare la categoria Agentia anului. De ce? "Compania spaniola acorda o importanta deosebita design-ului. Modelele SEAT beneficiaza de designul original, expresiv si inovator al celebrului Walter De Silva - din 2002 Director de Design pentru intregul Audi Brand Group. Astfel, asocierea cu premiile excelentei in creativitate a decurs in mod firesc", motiveaza Bogdan Militaru, brand manager SEAT. Pretul CIP al unui SEAT variaza intre 8.700 si 16.200 de euro. Campaniile premiante aduc sute de mii de euro unei agentii.