Graffiti BBDO a fost cea mai premiata agentie romaneasca a festivalului, reusind sa cucereasca doi ingeri. Campaniile castigatoare au fost History in Brief (cu lucrarile “Iwo Jima”, “Kennedy” si “Tien an Men”), in categoria Media, si campania Mountain Dew Urbanized Culture (cu lucrarile “Munch”, “Picasso” si “Van Gogh”), in categoria Bauturi Nonalcoolice. Agentia romaneasca s-a clasat, totodata, pe locul al cincilea in topul general al agentiilor participante.

“Cred ca juriul s-a uitat la zonele unde e foarte usor sa cazi in cliseu, de exemplu categoria asta de nonalcoolice – pentru ca alcoolul e intotdeauna datator de printuri minunate. Si asta imi spune mie ca juriul s-a uitat chiar la lucruri exceptionale, a caror executie reprezinta foarte bine ideea”, ne-a declarat Ema Prisca, director de creatie la Graffiti BBDO.

Saatchi & Saatchi a cucerit si ea un inger cu lucrarile “1961 Man”, “1961 Woman” si “1961 Boy” pentru campania Head & Shoulders, in categoria Cosmetice iar Grey Bucuresti a fost premiata pentru lucrarea “Drop”, realizata pentru Fairy, in categoria Intretinerea Casei.

Echipe din cadrul agentiilor romanesti Ogilvy Group, McCann Erickson si Propaganda au obtinut nominalizari la concurs.

Spaniolii de la Contrapunto – marii castigatori ai serii

Trofeul Rock Angel pentru cel mai bun print din concurs a revenit creativilor de la Contrapunto, pentru campania Smart Eco (cu lucrarile “Field”, “Forest” si “Stones”), la sectiunea Automobile. Tot Contrapunto a fost desemnata si Agency of Angels – premiu acordat prin cumularea punctelor obtinute de catre echipele de creatie, in decursul festivalului.

Echipa Contrapunto, formata din spaniolii Antonio Montero, Carlos Jorge si Felix del Valle a fost numita The Silver Team a festivalului. Totodata, spaniolii au castigat si un premiu special, in sectiunea Best use of Art Direction, pentru campania sociala impotriva pedepsei cu moartea (lucrarile “Stoning”, “Hanging” si “Firing”) – realizata pentru Amnesty International.

“Suntem foarte recunoscatori pentru toate premiile pe care le-am primit si mandri, totodata, ca am castigat Marele Premiu. Suntem incantati ca am avut oportunitatea de a contribui la dezvoltarea Printului, in general”, a declarat Antonio Montero, General Creative Director Contrapunto, intr-un email trimis organizatorilor festivalului.

Ingerii de Cristal pentru Best use of Copywriting si Best use of Typography au fost castigati de agentia Mother – London. Ceilalti premianti ai categoriei au fost 180amsterdam (Best use of Photography) si McCann Erickson Madrid (Best use of Illustration).

Trofeul The Golden Team i-a revenit echipei Galan/Veiga/Diez (McCann Erickson Madrid), in timp ce spaniolilor de la Contrapunto le-a revenit The Silver Team. Echipele adidas Originals FW07 (180amsterdam) si Saville/ Outhwaite/ Middleton/ Waites (Mother – London) au avut un punctaj egal si au obtinut amandoua trofeul The Bronze Team.

Citeste si:

Reteaua anului la AdPrint 2008 a fost BBDO, reprezentata la festival prin agentia spaniola Contrapunto si Graffiti BBDO Bucuresti.

Pe langa marile premii, au existat nominalizari pentru 15 categorii, fixate in functie de natura produsului promovat in print. O parte din categorii a ramas fara castigatori. De asemenea, 17 categorii au fost excluse din start, din lipsa de nominalizari.

“Unele categorii nu au avut nominalizati pentru ca lucrarile inscrise nu au fost indeajuns de bune. Au fost cateva categorii la care nu au existat deloc propuneri si cateva categorii la care propunerile nu erau indeajuns de bune pentru a fi nominalizate sau premiate”, a explicat, pentru Wall-Street, Christian Himmelspach, Creative Director al agentiei germane Jung von Matt si presedinte al juriului AdPrint.

Cu toate acestea, lucrarile nominalizate au reusit sa raspunda standardelor cerute de juriu, a precizat Himmelspach. “Printurile su fost mult mai bune decat ma asteptam. A fost mai bine decat credeam si am vazut idei bune. Am regasit acelasi nivel din Europa de Vest, cu publicitatea pe care eu o cunosc si pe care o consider de calitate”.

AdPrint 2008 in cifre

Cea de a noua editie a festivalului de creatie publicitara AdPrint s-a desfasurat in perioada 7-10 februarie, la Brasov. La festival s-au inscris 170 de echipe de creatie din Europa, dintre care 55 numai din Romania, reprezentand 23 de agentii locale de publicitate. Restul de 115 echipe de creatie apartin unui numar de 46 de agentii din strainatate.

Juriul a evaluat peste 400 de lucrari, inscrise in cele 32 de categorii ale concursului. In topul agentiilor romanesti, ca numar de lucrari inscrise, s-au aflat McCann Erickson cu 17 executii, Publicis cu 14 si Saatchi & Saatchi cu 11 lucrari. Dupa Romania, tara cu cele mai multe agentii participante este Italia, care a intrat in concurs cu 19 agentii de publicitate.

Comparativ cu festivalul de anul trecut, la AdPrint 2008 s-au inscris cu 69 mai multe echipe de creatie, iar numarul lucrarilor depuse a crescut cu 100. Organizatorii au anuntat, totodata, si dublarea numarului agentiilor romanesti inscrise.

AdPrint este un eveniment anual, organizat de Millenium Communications. Anul acesta, sponsorul principal a fost Rompetrol, alaturi de alti parteneri, ca Absolut Vodka, Jim Bean, Supradyn, Ursus si Smart.