“In momentul de fata, consumatorii din mediul online nu se gandesc la altceva decat la a face cumparaturi din magazinele retailerilor, de pe siteurile Web si din cataloage”, a declarat Jeffrey Grau, Senior Analyst la eMarketer.

Vanzarile din magazine influentate de cercetarile din mediul online au totalizat 471 de miliarde de dolari (318 miliarde euro) anul trecut, conform estimarilor facute de cei de la eMarketer. De cealalta parte, vanzarile din retailul e-commerce au fost de doar 136 de miliarde de dolari (92 miliarde euro) in 2007.

Din alt punct de vedere, pentru fiecare dolar castigat din vanzarile online, vanzarile din mediul traditional cresc si ele cu 3 dolari si 45 de centi, fiind influentate de Internet.

“Consumatorii online devin cumparatori fideli”, a afirmat Grau. “Acestia se folosesc de multitudinea de informatii gasite in resursele online pentru a descoperi si evalua produse, pentru a le compara cu altele si pentru a gasi, in final, ceea ce doresc sa cumpere cu adevarat”, a mai spus analistul.

Majoritatea cercetarilor arata faptul ca un procent semnificativ al vanzarilor din magazine este impulsionat de cercetarile facute pe Internet despre anumite produse care se gasesc si in spatiul virtual.

Pentru a veni in completarea acestor informatii, eHoliday Mood Study a condus un studiu pe parcursul sarbatorilor de iarna de anul trecut, referitor la sezonul cumparaturilor.

Cercetarea a demonstrat ca 63% din cumparatorii de pe Internet din Statele Unite si-au facut cumparaturile pentru vacanta din doua sau chiar trei canale de retail.

Citeste si:

Astfel, mediile preferate de cumparatorii din SUA sunt atat magazinele online si de retail - 43% - cele doar de retail fiind agreate de 18% din populatie, iar cele doar online de 17% din populatia americana.

Procentul repondentilor care au folosit mai mult de un canal pentru a face cumparaturi ar fi fost mai mare daca respectivii consumatori ar fi facut o cercetare a produselor pe care le-au achizitionat.

Potrivit estimarilor analistilor eMarketer, vanzarile din magazine influentate de Internet si vanzarile e-commerce din retail au castigat 15 procente din vanzarile de retail in 2007. Pana in 2012, procentul aproape ca se va dubla, dupa cum arata analiza celor de la eMarketer.

Spre deosebire de acesti cercetatori, cei de la Forrester Research, au aratat ca vanzarile influentate de Internet din magazine impreuna cu vanzarile e-commerce au castigat 27% din vanzarile de retail din 2007 – de doua ori mai mult decat au estimat cei de la eMarketer.

“La fel cum shoppingul online este o oportunitate si experienta in shoppingul online continua sa creasca continuu, oamenii nu vor abandona magazinele traditionale foarte curand”, a mai spus Grau.

Asadar, daca posibilitatile pe care le ofera canalele de marketing inca sunt la inceput, Grau afirma ca “majoritatea canalelor utilizate de retaileri inca se mai ocupa sa rezolve probleme ce tin de IT si de mediul organizational care le stau in cale”.