Studiul, efectuat cu ajutorul chestionarii angajatilor din managementul superior – ai Sony, Diageo, GlaxoSmithKline si HP -, a relevat faptul ca aproape 50% dintre repondentii din Statele Unite, spre deosebire de 18% dintre cei chestionati in Marea Britanie, considera ca media sociala trebuie preluata urgent in strategiile acestora daca brandurile se vor pozitiona deasupra pietei.

De asemenea, conform studiului elaborat de cei de la TNS, managerii de peste hotare au cunostinte mai sofisticate referitoare la fenomenul de social media. In schimb, 32% din repondentii din Marea Britanie inca se mai afla la stadiul de invatare in ceea ce priveste aceasta arie a mediei.

Statele Unite si Canada, conform Brand Republic, se afla in procesul de experimentare a conceptului de social media, majoritatea companiilor incepand deja sa se angajeze in proiecte pilot. In Marea Britanie, doar 9% dintre companii se afla la acest nivel.

Cercetarea mai evidentiaza si faptul ca foarte putini directori ai companiilor britanice considera ca o campanie de marketing viral poate aduce rezultate in crearea brandurilor, in timp ce 76% din cei chestionati in Statele Unite cred ca marketingul viral poate avea un impact urias asupra unui brand sau asupra unei afaceri.

Citeste si:

23% dintre directorii britanici intervievati sunt de parere ca vina neimplicarii in media sociala apartine lipsei de angajament a managerilor, iar 36% considera ca cea mai mare bariera in a implementa noile tendinte impuse de social media apartine echipelor de marketing, care nu au cunostintele necesare pentru a promova acest nou trend.

Cercetarea a evidentiat si faptul ca agentiile traditionale nu inteleg cu adevarat ce inseamna media sociala si o confunda cu cea traditionala.

Jim Nail, director de strategie si marketing la TNS Media Intelligence, a declarat ca studiul releva ca media sociala se va stabiliza ca nou trend si toti cei chestionati cred ca aceasta va avea un impact mare in viitor.

TNS, cu sediul la Londra, este al treilea mare grup care ofera studii de piata din lume si are 14 000 de angajati in peste 70 de tari din Africa, America, Asia, Europa si Orientul Mijlociu.