Aproximativ un sfert dintre respondentii chestionati in ianuarie 2008 au afirmat ca o sa-si reduca bugetele alocate mediei anul acesta, pe cand mai putin de 10% din cei intervievati au declarat ca, din contra, isi vor creste bugetele dedicate actiunilor media in 2008, scrie eMarketer.

Potrivit studiului realizat de analistii Target Marketing, bugetele alocate de departamentele de marketing direct din Statele Unite catre achizitiil si retentiile de media realizate, atat in 2007, cat si in 2008, au fost aproximativ egale.

In 2007, 50% din bugetul de media al departamentului de marketing direct a fost alocat achizitiilor facute si 50% retentiilor, iar pentru 2008 se asteapta sa se aloce 52% din bugetul de media achizitiilor si 48% retinerilor.

Mai mult, imaginea marketingului direct lasa o impresie negativa asupra marketingului online, potrivit eMarketer.

Citeste si:

Majoritatea respondentilor intentioneaza sa creasca cheltuielile pe anumite ramuri ale marketingului online, astfel incat 87% vor apela la e-mail ca tactica de lucru, 72% - SEO (search engine optimization), 68% - SEM (search engine marketing), campanii de mail direct – 63% si publicitate pe siteurile din afara – 62%.

In topul preferintelor, cei care fac marketing direct apreciaza indeosebi direct mailingul si e-mailul, ca si tehnici folosite in marketing. Telemarketingul, cataloagele, radioul si televizunea nu detin nici macar 10% din procentul celor care sunt interesati sa se foloseasca de ele ca de instrumente de marketing.

De asemenea, studiile anterioare efectuate, cum este cel de la McKinsey, releva faptul ca specialistii in marketing vor reduce din cheltuielile facute pe media inainte sa inceapa sa investeasca in marketingul online.

Potrivit studiului McKinsey realizat in septembrie 2007, 43% din marketerii chestionati in intreaga lume folosesc Internetul datorita raspunsurilor rapide pe care le primesc de la clienti, chiar daca acestea pot fi si refuzuri.