Retelele sociale nu reprezinta o noutate in domeniul Internetului, in conditiile in care siteuri specializate, cum sunt MySpace, Facebook sau Friendster, au zeci de milioane de membri inregistrati.

La momentul actual, un numar mare de companii cu potential pe piata telefoniei mobile doresc sa se implice in fenomenul retelelor sociale, potrivit unui studiu realizat de New Media Age, citat de International Herald Tribune.

“Acest lucru nu surprinde, intrucat , nu ar mai fi nici o piata, daca nu ar exista competitori”, a spus Dan Harple, fondator si director executiv al Gypsii, o retea sociala in spatiul mobil, cu sediul in Amsterdam.

In prezent sunt aproximativ 30 de companii specializate in retelele sociale din spatiul mobil, iar peste trei ani vor mai ramane, pe plan mondial, doar cinci care sa conteze cu adevarat pe aceasta piata, potrivit lui Dan Harple.

Numarul celor care sunt interesati de social networking-ul mobil depaseste 3 miliarde de utilizatori in intreaga lume, cifra fiind superioara numarului de utilizatori de Internet

Citeste si:

De asemenea, Mobilitatea reprezinta principalul avantaj pe care il detine tehnologia telefoanelor mobile in fata comunitatilor care folosesc computerul ca mijloc de comunicare in retelele sociale.

Circa 50 de milioane de oameni utilizeaza, pe plan global, telefoanele mobile pentru a comunica in retelele sociale, potrivit unui studiu Informa Telecoms. Rata penetrarii acestei arii va fi tot mai explorata, ajungand sa reprezinte, in urmatorii cinci ani, 12,5% din populatia globala, fata de doar 2,3% cat se inregistreaza la in prezent.

O retea sociala reprezinta un site unde utilizatorul isi poate edita un profil cu cele mai relevante informatii despre el, construindu-si in timp o retea din care vor face parte prietenii sai dinainte de intrarea in comunitatea online sau noii prieteni cunoscuti prin intermediul Internetului.

Site-urile de acest fel (MySpace si Facebook sunt printre cele mai de succes), au cunoscut o crestere exploziva in utlimii ani, numarul utilizatorilor ajungand la zeci de milioane, acestia din urma atragand sume considerabile din partea investitorilor care doresc sa exploateze aceasta audienta.