Acest nou sistem, care poarta numele de “hyper targeting”, a dovedit deja ca este foarte eficient si popular in randul advertiserilor din Statele Unite, declara Travis Katz, vicepresedinte in cadrul News Corporation, care detine MySpace.

Noua platforma analizeaza informatiile date utilizatorilor pe profilurile acestora, date pe care MySpace le utilizeaza pentru a pozitiona persoanele inscrise in reteaua sa sociala in diferite categorii de grupuri, cum ar fi cele de muzica sau sport, conform The Guardian.

“Noi ne orientam doar in functie de datele pe care le posteaza utilizatorii nostri pentru a fi facute publice”, a afirmat Katz. “Apoi organizam utilizatorii in grupuri targetate”, a adaugat acesta.

Acest lucru impiedica publicitarii sa realizeze mai multe campanii relevante si targetate, a mentionat Katz.

Scopul celor de la MySpace a fost acela de a oferi advertiserilor posibilitatea ca atunci cand acestia fac publicitate prin siteurile de retea sociala sa obtina cele mai bune rezultate cu un minim de efort, a spus Katz.

In incercarea de a stabiliza castigurile, retelele sociale au experimentat modele de publicitate superioare formatelor prestabilite - bannere si butoane. O arie a acestui proces de experimenatare l-a constituit targetingul comportamental bazat pe anumite caracteristici ale utilizatorilor online.

Cu toate acestea, exista o buna conexiune intre reclamele targetate si exploatarea datelor personale ale utilizatorilor, scrie The Guardian.

Citeste si:

Compania Facebook, ca produs al unei piete intruzive, a fost obligata sa creasca mai lent pe piata anul trecut.

Deloitte a atentionat in ianuarie 2008 cu privire la pericolele potentiale care pot exista in comercializarea siteurilor de retea sociala.

Katz a negat ca ar putea exista o problema in ceea ce priveste comercializarea MySpace cu noul sistem de publicitate targetata.

“Nu am observat ca publicitatea nu este bine primita de catre utilizatori”, declara Katz. “Din contra, utilizatorii plac acest sistem atata timp cat este relevant si prezentat intr-un mod participativ”, a mai spus vicepresedintele News Corporation.

La patru ani dupa lansare, MySpace s-a detasat de ceea ce il apropia de conceptul de retea sociala, intrucat siteul a evoluat intr-atat de mult incat a ajuns la urmatorul nivel de existenta, ca mediu actual, a enuntat Katz.

“Retelele sociale nu mai reprezinta un fenomen nou”, opineaza Katz. “Ele reprezinta un fenomen curent, la fel de actual ca TV-ul sau radioul”, a adaugat vicepresedintele News Corp.

O retea sociala reprezinta un site unde utilizatorul isi poate edita un profil cu cele mai relevante informatii despre el, construindu-si in timp o retea din care vor face parte prietenii sai dinainte de intrarea in comunitatea online sau noii prieteni cunoscuti prin intermediul Internetului.