NBC Universal va cumpara o parte considerabila din DriverTV, site si canal video specializat in videoclipuri destinate cumparatorilor de masini. Acest lucru se datoreaza efortului NBC de a castiga mai mult din publicitatea online a industriei de automobile, relateaza Wall Street Journal.
Castigurile DriverTV din publicitate vin, in parte, de la producatorii de automobile, insa oficiali ai companiei declara ca vor atrage si alti advertiseri din industria auto, cum sunt cei care se ocupa de asigurari.

Spre deosebire de majoritatea reclamelor de la TV si de cele din print, fiecare videoclip in parte poate genera mai multe castiguri.
In primul rand, producatorii de automobile, cum sunt General Motors, Ford sau Toyota, ii platesc pe cei de la Radical Media pentru ca acestia sa creeze videoclipuri cu durata de trei minute, care sa sublinieze linia si caracteristicile masinilor produse de ei, scrie Wall Street Journal.

Apoi, acestia platesc DriverTV de fiecare data cand cineva le vizualizeaza videoclipul pe site. De asemenea, producatorii de masini pot cumpara si bannere publicitare pe acest site.

Tranzactia incheiata intre DriverTV si NBC face parte din planul celei din urma companii de a cumpara, in viitor, cat mai multe actiuni din firme digitale, ajungand, astfel, sa detina o buna parte din industria digitala.

NBC si DriverTV se afla in concurenta cu alte siteuri populare, cum sunt cele de cautare – Edmunds.com, AOL Auto si Autotrader.com. De asemenea, dealerii auto au lansat in mod agresiv programe pe siteuri care ofera cumparatorilor posibilitatea de a proba, virtual, masina respectiva, scriu jurnalistii Wall Street.

Ca si grup din care fac parte, producatorii de automobile se afla pe primul loc in topul celor mai cheltuitori advertiseri.

Acestia au dat 20 de miliarde de dolari (12,6 miliarde euro) pentru spatiul si timpul din publicitate, anul trecut. Desi cele mai mari sume s-au folosit pentru publicitatea de la televizor, producatorii industriei auto se indreapta vertiginos catre mediul online.

Citeste si:

General Motors , al doilea mare advertiser din tara, dupa Procter & Gamble, a investit 1,2 miliarde de dolari (760 milioane euro) in publicitatea de la TV, in 2007, scazand cu 11,4% fata de anul precedent, conform TNS Media Intelligence.

Intre timp, cheltuielile facute pe bannerele publicitare au ajuns la 208,3 milioane de dolari (132,06 milioane euro), potrivit TNS.
De asemenea, companiile Ford si Chrysler si-au marit cheltuielile facute in segmentul publicitatii online, cu 65%, respectiv 41%. Asadar, publicitatea realizata pe Internet se dezvolta cel mai rapid pe segmentul de advertising.

Siteul DriverTV, aflat in program de testari de vara trecuta, nu a reusit sa atraga decat o foarte mica audienta.

Insa acesta are un acord cu cei de la MySpace, care apartin News Corp., prin care sa-si publice din continut si pe reteaua sociala. De asemenea, oficialii NBC au afirmat ca se vor stradui sa plaseze continuturi de pe siteul DriverTV si pe alte siteuri populare, ca sa atraga cat mai multi vizitatori, relateaza Wall Street.

Un parteneriat cu NBCU este “un mod eficient de a genera trafic si de a castiga vizitatori pe siteul nostru”, enunta Robert Friedman, presedinte media si de divertisment al Radical Media.

De asemenea, ca partener al DriverTV, NBCU va putea sa uploadeze videoclipuri si informatii de pe acest site si pe proprietatile NBC - NBC.com, pe siteurile din reteaua acestuia si pe canalele de televiziune.

NBC Universal este un conglomerat din media si divertisment, de origine american, detinut in proportie de 80% de General Electric si 20% de Vivendi.