Promulgarea unei asemenea legi “ar putea forta siteurile sa ofere consumatorilor dreptul de a nu opta la publicitatea bazata pe astfel de actiuni”, scrie New York Times.

De asemenea, continutul acestei legi ar prevedea aplicarea sanctiunilor la nivel national, nu doar in New York, ceea ce duce la o decadere serioasa in randul advertiserilor online.

Nemultumirile au aparut odata cu preluarea datelor personale ale consumatorilor, de catre companii precum Google, Yahoo sau Microsoft, care colectau aceste informatii si le foloseau pentru publicitatea targetata, scriu jurnalistii New York Times.

In topul celor mai apreciate site-uri, care securizeaza informatiile utilizatorilor, fara a le supune reclamelor targetate, se afla American Express, AOL, IBM, Amazon sau eBay, pe cand US Bank si Bank of America se afla pe locurile 17, respectiv 18, potrivit eMarketer.

Initiativa de a se adopta o astfel de lege este considerata o binecuvantare deghizata, considera David Hallerman, senior analyst, eMarketer.

“In timp ce transparenta intentiilor marketerilor va duce la retragerea anumitor consumatori, cei care vor fi de acord, in continuare, cu serviciile acestora, vor fi mult mai valorosi”, declara Hallerman.

Citeste si:

“De fapt, divizarea utilizatorilor, in cei care vor sa renunte la aceste servicii, si cei care sunt de acord cu ele, va face ca publicitatea online sa fie mult mai eficienta. Acest proces este similar celui de e-mail marketing: cei care si-au dat acordul pentru a primi astfel de mesaje, vor raspunde, cu siguranta, acestora, in timp ce persoanele care nu si-au dat acordul, nu o vor face”, a adaugat analistul eMarketer.

Este de notat faptul ca mai multe companii online, intre care se inscriu Google sau AOL, s-au aflat in topul preferintelor consumatorilor, in 2007, in ceea ce priveste increderea acordata, atat in timp ce acestia sunt online, cat si offline, releva studiul Ponemon Institute, organizat de TRUSTe.

“Cand se iau in discutie datele utilizatorilor de pe Internet, lucrurile care conteaza cel mai mult includ transparenta intentiilor siteurilor respective, claritatea mesajelor, libertatea de alegere, si intelegerea mutuala intre consumatori, furnizorii Web si publicitari”, este de parere Hallerman.

Profitul obtinut din publicitatea targetata in 2007 a atins 575 de milioane de dolari (372 milioane euro) si se asteapta sa creasca pana la un miliard de dolari (647 milioane euro), anul acesta, pentru ca, in 2011, cifra estimata sa fie de 3,8 miliarde de dolari (2,4 miliarde euro), conform eMarketer.