Regizorul Cristian Mungiu a fost distins cu Premiul de Excelenta IAA, ca recunoastere a performantei dobandite prin realizarea filmului “4 luni, 3 saptamani si 2 zile”, productie premiata la numeroase festivaluri europene de film, printre care si cu Palme d’Or, la Festivalul de la Cannes.

“Persoana care ne-a dat cele mai multe emotii anul trecut”, potrivit Alexandrei Olaru, vicepresedinte IAA, si-a ridicat premiul cu modestie, amintindu-le celor prezenti in sala ca industria de publicitate este unul dintre principalii finantatori ai filmului romanesc. “Aveti grija ce proiecte finantati”, a spus Cristian Mungiu.

Celelalte 13 premii s-au indreptat spre oameni din media si publicitate, jurnalisti si marketeri care s-au remarcat anul trecut prin diferite performante: de la premii castigate la campanii de comunicare sau rezultate financiare, pana la recunoasterea intregii activitati in domeniul marketingului si comunicarii.

Mihai Ghyka, fost director general al InBev Romania, a fost distins cu un Premiu de Excelenta IAA, pentru performanta financiara pe care compania a obtinut-o sub conducerea sa. In 2006, InBev Romania a inregistrat o crestere cu 31%, cea mai mare crestere la nivel mondial a producatorului de bere InBev.

Un alt Premiu de Excelenta a fost acordat jurnalistului Catalin Tolontan, pentru succesul si impactul pe care le are blogul sau, www.tolo.ro. “Publicului ii este teama de noi. Crede despre noi si despre voi, cei din publicitate, ca sunteti oameni care muncesc putin si inoveaza cu superficialitate. Am invatat ca nu trebuie sa avem remuscari ca traim in industria comunicarii”, a spus Tolontan.

Presedintele Unilever South Central Europe, Alexandra Gatej, a fost distinsa cu un premiu pentru "evolutia profesionala exemplara si modelul de cariera pe care il ofera tuturor managerilor romani". Dupa ce si-a ridicat premiul, Gatej a declarat ca a fost recent promovata in functia de presedinte al MCM.

Elena Ionita, strategic planner la Leo Burnett, a fost premiata pentru excelenta in strategie creativa. Campania Wash & Go realizata de Ionita a castigat medalia de argint la festivalul international APG Creative Planning Awards 2007.

Citeste si:

Cei doi “lei” cuceriti anul trecut la Cannes si-au primit si ei recunoasterea cuvenita: Mihai Botarel, copywriter-ul de la GMP (actualmente Leo Burnett), pentru productia “The note”/Mandra – Bronze Lion la sectiunea creatie si echipa formata din Corina Bernschutz si Alexandru Pomana de la Starcom pentru campania “1 din 8 femei”/Avon – Silver Lion la sectiunea media.

Costin Popescu, directorde creatie al agentiei Cap, a fost premiat pentru excelenta in creativitate si “pentru ca reuseste sa-si pastreze agentia in zona de excelenta, prin performanta creativa, financiara si etica”.

“Singurul manager de top roman intr-o multinationala de media”, Adrian Sarbu, a fost distins si el cu un Premiu de Excelenta IAA. Fondatorul trustului de presa Media Pro a fost numit, la sfarsitul anului trecut, Chief Operational Officer al grupului Central European Media Enterprises (CME).

Costas Kapetanopoulos
, directorul de marketing al operatorului de telefonie mobila Cosmote, a fost premiat pentru campania derulata odata cu atingerea pragului de trei milioane de clienti, cand Cosmote a oferit trei milioane de SMS-uri gratuite catre Asociatia Surzilor din Romania.

Bradul Millennium Bank din Piata Unirii i-a adus lui Jose Toscano un premiu la IAA Excellence Awards. Directorul Millenium Bank a fost premiat pentru “cel mai grandios proiect de eveniment, cu cea mai mare audienta in anul 2007”.

Roxana Popa, brand manager Procter&Gamble, a fost premiata pentru performanta europeana obtinuta in 2007 cu brandul Tide. Nu in ultimul rand, Cristian Mucichescu, managing director OMD Romania, a primt un premiu pentru “depasirea cu consecventa a barierelor conventionale in media/outdoor".

Pe langa cei 14 premianti, Felix Tataru, presedintele IAA Romania, i-a mentionat si le-a multumit pentru contributia adusa comunicarii si celor trei profesionisti care au murit anul trecut: Ralu Filip, presedinte CNA, Dan Moldovan, director de creatie Propaganda, si fotografului Petrica Pavel.

Criteriile pentru acordarea premiilor IAA Excellence Awards au fost subiective, dupa cum spunea si Felix Tataru luna trecuta, la o intalnire a asociatiei. Candidatii au fost nominalizati de persoane din industrie, iar selectia a fost realizata de boardul director al IAA. Premiile Excelentei se vor un eveniment anual, care sa scoata la rampa oameni demni de a fi dati exemplu.