iTunes a surclasat retailer-ul Wal-Mart in lunile ianuarie si februarie ale acestui an, tinand cont ca doisprezece descarcari din magazinul online de muzica echivaleaza vanzarea unui intreg album muzical, arata studiul de piata realizat de NPD.

Aceste stiri anunta o noua era in retail-ul american de muzica, declara Steve Knopper, reporter al revistei Rolling Stone.

iTunes a vandut mai mult de patru milioane de cantece, de cand s-a lansat in anul 2003.

Compania Apple s-a aratat “incantata” de rezultatele studiului NPD, dupa cum a spus Eddy Cue, vicepresedinte iTunes.

Totusi, in timp ce iTunes continua sa domine piata download-ului de muzica, apar tot mai multi competitori, atat in SUA, cat si in lume.

Reteaua sociala a MySpace este ultima venita in scena, care a lansat in aceasta luna serviciul online de muzica MySpace Music, in parteneriat cu trei jucatori majori din industria muzicala – Universal, Sony BMG si Warner.

Citeste si:

De asemenea, eMusic si Napster sunt alti doi rivali ai companiei Apple.

Oferta MySpace va da utilizatorilor posibilitatea de a asculta videoclipuri sau sonerii de telefoane mobile, in mod gratuit, platind numai pentru ceea ce vor descarca de pe site.

Faptul ca iTunes a depasit Wal-Mart, devenind cel mai mare retailer de muzica din SUA, “releva un trend important pentru aceasta industrie”, este de parere Michael Gartenberg, business analyst la Jupiter Research.

“In plus, nu a trecut mult timp de cand Apple anunta cu mandrie ca se afla pe locul patru intre cei mai mari retaileri americani, si ca evolueaza rapid, catre locurile trei si doi”, a mai opinat Gartenberg.

Mai mult de 50 de milioane de utilizatori au folosit serviciile iTunes, de cand acesta s-a lansat pe piata americana, scrie BBC.