Acelasi studiu realizatin 2006 preconiza o piata de pana la 42 de miliarde de dolari (27 miliarde euro) pana in 2011.

Retelele sociale mobile reprezinta o oportunitate pentru serviciile de Internet, intrucat acestea se bazeaza mai mult pe comunicare decat pe continut.

Serviciile de comunicare au ajutat dintotdeauna dezvoltarea continutului furnizat pe Internet, prin e-mail, sau a serviciilor de telefonie mobila, cum este sms-ul, precum si la imbunatatirea sectorului de advertising.

Nu este surprinzator faptul ca tehnologia mobila a inceput sa prinda contur si in sectorul online, generand noi posibilitati de lansare a retelelor sociale, atat de utilizate de catre consumatori, scrie eMarketer.

Spre deosebire de cei de la Informa, analistii Juniper Research au publicat un studiu mult mai optimist in ceea ce priveste piata de mobile entertainment, estimand un castig de 64,8 miliarde de dolari (41,8 miliarde euro) pana in 2012.

Citeste si:

De asemenea, cercetatorii de la Juniper au cuantificat suma obtinuta din serviciile care vor fi generate, pana in 2012, de chat sau matrimoniale, la 5,7 miliarde de dolari (3,6 miliarde euro).

Desi se anunta un viitor stralucit pentru acest sector de media, totusi, comparativ cu serviciile de comunicare din cadrul telefoniei mobile, primele reprezinta inca o piata minuscula.

In Statele Unite, venitul total obtinut din serviciile de telefonie mobila (predominante sunt cele de messaging) au atins 23 de miliarde de dolari (14 miliarde euro), conform grupului industrial CTIA-The Wireless Association.

In plus, serviciile de mesagerie mobila, cum sunt cele SMS/MMS/IM/e-mail sunt asteptate sa aduca un castig cuprins intre 100 si 200 de miliarde de dolari (64,6 si 129 miliarde euro) pana in 2011, iar in momentul in care traficul de voce va fi inclus, industria de telefonie globala din intreaga lume va inregistra in 2012 un trilion de dolari (646 miliarde euro), potrivit eMarketer.

Tara cea mai activa din punct de vedere al utilizarii serviciilor de mesagerie si Internet este Japonia (20% din respondenti sunt utilizatori de Internet prin telefonul mobil, iar 57% folosesc e-mailul), urmata de Italia (19% din totalul utilizatorilor de mobile acceseaza Internetul si 16% folosesc e-mailul) si Marea Britanie (16% utilizatori de Internet si 10% de servicii e-mail).